جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
12

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه استان فارس از ثبت نام داوطلبان تحصیل در مدارس علمیه این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان ها خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام ساجدی در جمع خبرنگاران با اشاره به فرایند آموزش در حوزه های علمیه، اظهارداشت: فهم عميق علوم و معارف اسلامي براساس قرآن و مكتب اهل‌بيت(ع)، تربيت عالمان صاحب‌‌نظر در رشته‌هاي حوزوي، توليد علم و انديشه ناب اسلامي، تأمين نياز‌هاي فرهنگي و تربيت انديشمندان مورد نياز حوزه و جوامع اسلامي از اهداف آموزشي حوزه‌هاي علميه به شمار مي‌رود.

وی با اشاره به این که دوره بلند مدت حوزه‌هاي علميه در چهار سطح تعريف شده است، ادامه داد: در سطح يك كه مقطع مقدماتي محسوب می شود، طلاب در شش سال با ادبيات عرب، فقه، اصول، تفسير، عقايد، نهج‌البلاغه و تاريخ اسلام آشنا مي‌شوند.

معاون آموزش حوزه علمیه فارس اضافه کرد: سطح دو نیز شامل فراگيري استدلالي فقه و اصول و تحصيل در يكي از رشته‌هاي تخصصي است و در سطح سه كه مقطع نيمه تخصصي است، طلاب افزون بر فراگيري دروس حوزوي، به پژوهش در يكي از رشته‌هاي فقه، تفسير، كلام، فلسفه، حقوق، مذاهب اسلامي، تاريخ اسلام، تبليغ و ديگر رشته‌ها مي‌پردازند و پس از سه سال با ارائه پايان‌نامه، مدرك سطح سه دريافت مي‌كنند.

حجت الاسلام ساجدی خاطرنشان کرد: فراگيران علوم ديني با ورود به مقطع تخصصي، در يكي از رشته‌هاي علوم اسلامي صاحب‌نظر شده و با تدوين رساله علمي خود در طول چهار سال، مدرك سطح چهار مي‌گيرند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان فارس افزود: همه سطوح حوزه به صورت پيوسته است و طلاب پس از گذراندن هر سطح، به فراگيري درس‌هاي سطوح بالاتر مي‌پردازند.

وی با اعلام این که ثبت نام از داوطلبان تحصیل در حوزه از 4 بهمن ماه آغاز شده و تا 15 فروردین ماه 1394 ادامه دارد، برخورداري از صلاحيت‌هاي اعتقادي، اخلاقي، سياسي و اجتماعي، دارا بودن حداقل مدرک سيكل برای دارندگان مدرك كارشناسي ارشد، نداشتن منع قانوني از نظر نظام وظيفه، موفقيت در آزمون ورودي و مصاحبه و تعهد به تحصيل تمام وقت را از جمله شرايط نام نويسي در حوزه‌هاي علميه ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان می توانند برای کسب اطلاع بیشتر به سامانه معاون آموزش حوزه های علمیه کشور به آدرس   http://www.howzeh-qom.irو یا مدیریت استانی حوزه مراجعه کنند.

حجت الاسلام ساجدی اضافه کرد: داوطلبین استان فارس نیز می توانند علاوه بر مراجعه به سایت حوزه استان به نشانی  http://www.howzeh-fars.irبا شماره های 07132236032 و 09373568273 تماس حاصل نموده و یا بصورت حضوری به مدیریت حوزه علمیه استان واقع در شیراز، خیابان احمدی (شاهچراغ )، خیابان 9 دی، پشت مصلای نماز جمعه مراجعه نمایند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha