پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سایت دبیرخانه مجلس خبرگان

حوزه/ از طرح جامع «کتاب شناسی حکومت اسلامی و زبان های دوم و سوم سایت دبیرخانه خبرگان رهبری» رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیین رونمایی از زبان های دوم و سوم سایت دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری و طرح جامع کتاب‌شناسی حکومت اسلامی در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری برگزار شد. 

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، حجت الاسلام والمسلمین رفعتی قائم مقام مرکز تحقیقات حکومت اسلامی، با اشاره به رونمایی از طرح بانک جامع کتاب شناسی حکومت اسلامی، اظهار داشت: یکی از خلاهایی که در مرکز تحقیقات حکومت اسلامی احساس می شد، عدم آگاهی از کتب، مقالات و پایان نامه هایی که در خصوص ولایت فقیه و حکومت اسلامی از مباحث حقوقی، فلسفه سیاسی و فقه سیاسی بود.

مهندس همایی مدیر طرح جامع کتابشناسی حکومت اسلامی نیز با اشاره به اهداف این طرح اظهار داشت: معرفی میراث عظیم مسلمانان در زمینه حکومت اسلامی، معرفی آثار به دنیای غیر مسلمان، ترسیم نقشه علمی حوزه حکومت اسلامی، پرهیز از انجام پژوهش های تکراری، غنی سازی منابع پژوهشی و یافتن خلاهای پژوهشی از دلایل اهمیت ضرورت کتاب شناسی حکومت اسلامی است. 

در ادامه آیت الله یزدی رئیس دبیرخانه خبرگان رهبری در بخش نخست سخنان خود به قدرت ویژه جمهوری اسلامی در دنیا اشاره کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی از نظر قدرت آمادگی و تجهیز در حدی است که دشمن می ترسد و در زمان صلح نیز از آن هراس می برد. 

رئیس جامعه مدرسین با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در تدوین طرح جامع کتاب شناسی حکومت اسلامی، ابراز داشت: این طرح ها باید پاسخگوی شبهات و حاشیه هایی که در دانشگاه و حوزه پیرامون مسئله ولایت فقیه مطرح می شود باشد تا دشمنان سوء استفاده نکنند.

سخنران پایانی این مراسم آیت الله حسینی بوشهری بود که با تقدیر از حمایت ها و رهنمودهای آیت الله یزدی، اظهار داشت: در معاونت فرهنگی دبیرخانه خبرگان تمام تلاش خود را  معطوف به کارهای بنیادین مربوط به خبرگان کردیم.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه تلاش مجاهدانه ای برای طرح جامع کتاب شناسی حکومت اسلامی صورت گرفته است، تصریح کرد: آیت الله یزدی بارها در زمینه پژوهش ولایت فقیه تاکید داشتند که آثار موجود برای پرهیز از پژوهش های تکراری و موازی، گردآوری شود.

خاطرنشان می شود در پایان این مراسم از زبان های عربی و انگلیسی سایت دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری رونمایی شد.     

انتهای پیام/313 /33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha