پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سعیدی خوزستان

حوزه/ شهدا افسانه های جاودان تاریخ ایران اند، اما برخی افراد آنچنان شهدا را دور از دسترس جلوه می دهند که جوان امروز هیچ گاه خود را هم رده آنها نمی بیند!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام سعید سعدی، شامگاه سه شنبه، در آیین غبار روبی مزار شهدای روحانی خوزستان، با تقدیر از دست اندرکاران یادواره شهدای روحانی اهواز، اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدای روحانی تأثیر ویژه ای در جامعه خواهد داشت.

معاون آموزش دادگستری خوزستان با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره)، احیای اسلام ناب را مهمترین اقدام بنیانگذار جمهوری اسلامی خواند و ابراز داشت: امام(ره) در نامه ای که در سال آخر عمر با برکت خویش خطاب به خانواده های شهدا نوشتند، به روشنی تصریح کردند که «ما حتی برای یک روز از دفاع مقدس نادم و پشیمان نیستیم»، این در حالتی بود که برخی خواص سخنانی مبنی بر بی فایده بودن جنگ سر می دادند.

وی به منشور روحانیت امام خمینی(ره) اشاره کرد و ادامه داد: به یقین روحانیت یکی از قهرمانان دفاع مقدس است و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، در این خصوص فرموده بودند «درود به آنهایی که رساله عملیه خویش را با خون نوشتند».

حجت الاسلام سعدی، با اشاره به حال و هوای حوزه علمیه اهواز در دوران جنگ تحمیلی، بیان داشت: فضای مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز از حالت درسی خارج شده بود و به یکی از مراکز اعزام جوانان به ویژه طلاب به خط مقدم جبهه تبدیل شده بود، به طوری که عده زیادی از طلاب درس و بحث خود را رها کرد و به جبهه ها شتافتند، این مسیر تا آنجا ادامه یافت که علما مجبور به صدور حکم و تکلیف شده و بدین صورت طلاب را موظف و مکلف به ماندن در حوزه و ادامه تحصیل کردند.

معاون آموزش دادگستری خوزستان، با تأکید بر این که امروز جنگی به مراتب سخت تر از هشت سال دفاع مقدس در حال انجام است، گفت: تنها تفاوت نبرد امروز با دیروز، در نوع حملات دشمن است؛ دشمن دیروز به صورت مستقیم و با توپ و تانک به شهرها هجوم می آورد، اما امروز به صورت غیر مستقیم و از طریق ابزار رسانه ای وارد خانه های مردم شده است.

وی خطاب به طلاب و روحانیون گفت: شما طلاب باید نمایه ای از جنگ نرم را برای جوانان روشن سازید تا خدایی ناکرده آینده برخی جوانان سیاه نشود.

حجت الاسلام سعدی، در پایان با بیان این که شهدا افسانه هایی جاودان در تاریخ ایران هستند،  افزود: درست است که شهدا و حرکت آنها افسانه ای است، اما واقعی است برخی افراد آنچنان شهدا را دور از دسترس جلوه می دهند، که جوان امروز هیچ گاه خود را هم رده آنها نمی بیند!، پس باید با تبیین سیره واقعی شهدا و بیان زندگی ساده و بی آلایش آنان و تاکید بر این مطلب که «شهدا تنها استعدادهای معنوی خویش را شکوفا کردند»، جوانان امروز را با شهداهمسو و همراه کرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha