شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بوشهری

حوزه/ انقلاب یکی از نعمت های خدای متعال به ملت غیور و سربلند ایران اسلامی است. لذا برای حفظ آن باید تلاش کرد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری، امروز در چهارمین گردهمایی آموزشی توجیهی حسابدران مدیریت های استانی حوزه که در ساختمان معاونت اداری مالی حوزه­ های علمیه برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، از حضور حسابدران مراکز مدیریت حوزه، به شهر کریمه اهل بیت(س) و مرجعیت، برای شرکت در ­گردهمایی­ آموزشی توجیهی حسابدران قدردانی و تشکر­کرد.

وی در ادامه با بیان این که انقلاب اسلامی مصداق بارز سخن حضرت علی(ع) است که فرموده« نعمت‌های فراوانی به شما روی آورده، باید برای حفظ آن تلاش­کرد تا نعمت‌های الهی ماندگار شود»، افزود: انقلاب یکی از نعمت های خدای متعال به ملت غیور و سربلند ایران اسلامی است. لذا برای حفظ آن باید تلاش کرد.

امام جمعه قم اظهارداشت: انقلاب­ ­شکوهمند ­اسلامی ­در­ طول 36 سال ماندگار مانده و دلیل این ماندگاری شکرگذاری مردم از این نعمت است. بنابراین باید با تمام قوا از انقلاب اسلامی حمایت و پشتیبانی­کرد تا این پرچم به دست باکفایت حضرت ولی عصر(عج) برسد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: امروز به برکت انقلاب، پیشرفت­ های بسیار خوبی در زمینه های علمی، هسته ای، ماهواره و فضا به دست جوانان صورت گرفته که موجب بُهت دنیا شده و قدرت های جهان هم به اراده، حضور و عشق مردم نسبت به نظام، انقلاب و رهبری پی برده اند.

عضو خبرگان رهبری گفت: نباید نسبت به دستآوردهای انقلاب اسلامی و حوادث ماندگاری چون 22 بهمن و روز قدس درکشور بی­ تفاوت بود. زیرا بی تفاوت بودن نسبت به این نعمت عظیم، موجب کفران آن و در نهایت از بین رفتن و ازدست دادن خواهد شد.

 آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه خدمت در حوزه، از بالاترین خدمت­ ها است، خاطر نشان ساخت: کسی که در حوزه به هر نحوی مشغول خدمت رسانی می‌باشد، لازم است که بداند عملکرد او زیر ذره ­بین و تحت نظارت حضرت ولی عصر(ع) می باشد.

عضو خبرگان رهبری خطاب  به طلاب و روحانیون گفت:  مردم نگاه ویژه‌ای به حوزویان­ و هرکسی که به نوعی منتسب به حوزه است، دارند؛ بنابراین تمام حرکات و سکنات شما زیر ذره­ بین مردم قرار دارد، لذا با اعمال و رفتار خود مایه زینت حضرت ولی عصر(عج) و حوزه باشید.

 وی در ادامه بابیان اینکه کارحساب داری ازکارهای مهم و حساس هر اداره و نهادی به خصوص حوزه است، در توصیه به حسابدران­ گفت: درست مصرف­ کردن، منابع مالی، اصراف نکردن، دوری از هر­گونه ریخت و پاش اداری، داشتن نظارت برمنابع مالی، تنظیم به موقع اسناد مالی و تشویق کردن مدارس برای ایجاد منابع جدید مانند ایجاد موقوفات از جمله انتظارات مدیریت حوزه ­های علمیه کشور است.

*لزوم تعامل حسابداران حوزه با ائمه جمعه و خیرین

آیت الله حسینی بوشهری اظهارداشت: حسابدارن باید در استان‌ها تلاش­ کنند که جلساتی با خیرین و افراد سرشناس و امام جمعه ها داشته باشند و از آنها بخواهند تا در بعضی خطبه­ ها در خصوص ایجاد موقوفات برای حوزه‌های علمیه، مردم را تشویق­ کنند.

انتهای پیام : 40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha