جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله نوری

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: ما طلبه باید سعی کنیم افکار امام راحل در حوزه و به ویژه در درس و بحث عملی کنیم، چرا که امام (ره) یک افکار ابتکاری خاصی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، معظم له چهارشنبه شب در همایش انقلاب و روحانیت و تجلیل از شهید شاخص سال حوزه  که در مدرسه فیضه برگزار شد، با اشاره به خاطراتی از دوران انقلاب اظهارداشتند: سال 1322 به قم آمدم و آیت الله العظمی بروجردی در سال 1324 وارد قم شدند و در آن دوران یک تحولی خاص ایجاد کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزودند: مرحوم آقای بروجردی با فعالیت های خود، حوزه آن زمان را متحول ساختند به طوری که در سرگذشت بعضی مطالب و راه های رسیدن به آن توسط طلاب آنگونه سخن می گفتند که در رفتار انسان تاثیر گذار بود.

ایشان به نگاه و کلام امام (ره) اشاره کردند و بیان داشتند: امام (ره) در حوزه تحولی بنیادین را ایجاد کرد و در کلام و تالیفات ایشان کاملا مشهود است.

 این مرجع تقلید به تحولاتی که امام خمینی(ره) با حرکت انقلابی خود در سال 57 رقم زدند اشاره کردند و افزودند: " نوع نگرش به اسلام"، "تحول در جوامع بشری"، " تحول در اوضاع جهان "، " تحول در حوزه ها" از عمده ترین تحولاتی بود که حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه با انقلاب مردمی خود رقم زدند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه دادند: بازگشت اسلام ناب و واقعی به آغوش جامعه وملت مستضعف ایران بعد از 2500 سال سلطنت پادشاهان و گرفتن دین مردم از آنان حرکت ارزشمندی بود که به تبع آن آزادی و آزادگی را به ملت های مستضعف جهان آموخت و این بیداری اسلامی در اقصی نقاط دنیا از اروپا و آمریکا گرفته تا غرب و شرق عالم نشأت گرفته از همان نگاه انقلابی و استکبار ستیزی امام راحل است.

معظم له خواستار حضور پررنگ تر طلاب در صحنه های اجتماعی شدند و تصریح کردند: باید این تحولی عظیمی که امام (ره) در سال 57 رقم زد و عنایت ویژه ای که به حوزه های علمیه داشتند، امروز با جدّیت بیشتر از سوی طلبه ها دنبال شود، به صحنه بیایید تا  مردم با روحانیت ارتباط نزدیکتری داشته باشند و با این حرکات این تحول تقویت می شود.

این مرجع تقلیددر بخش دیگری از سخنانش خطاب به روحانیون و طلاب گفتند: باید ارکان، اهداف، ثمرات و برکات انقلاب و وظایف ما که همانا حفاظت از این نظام و انقلاب است را بدانیم و مطالعه کنیم.

 حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: ما باید تاریخ را مطالعه کنیم تا به عظمت انقلاب اسلامی پی ببریم، انقلاب اسلامی بسیار تاثیر گذار بود و روز به روز عمق این انقلاب را بهتر درک می‌کنیم.

معظم له بیان کردند: روز به روز به عظمت انقلاب افزوده می‌شود، انقلاب ما تحول آفرین بود و در سراسر جهان مستضعفان عالم و عدالت خواهان با تاسی از این انقلاب در برابر حکومت‌های ظالم ایستادگی می‌کنند، انقلاب ما ملت‌های جهان را بیدار کرد و سبب شد تا ملت‌ها در برابر حکومت ظلم ایستادگی کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کردند: امام خمینی (ره) توانست نظام ولایی را ایجاد کند و ۸ سال در برابر حکومت‌های ظالم و صدام مقاومت کند و علت آن حرکت در مسیر اسلام بود.

استاد خارج فقه حوزه علمیه با تاکید بر نقش مردم در انقلاب اسلامی بیان کردند: رکن دیگر انقلاب مردم است مردم به استقبال گلوله‌ها و شهادت رفتند نقش مردم در انقلاب اسلامی مهم است، با وجود این ملت غیور و شجاع بود که انقلاب اسلامی شکل گرفت ملتی که ما داریم سبب می‌شوند تا در برابر هیچ موضوعی مشکلی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه در نظام اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است افزودند: رکن سوم انقلاب ولایت فقیه است که لطف بزرگ امام خمینی (ره) بود که بر راس حکومت و جامعه ولایت فقیه را نهادند، امروز با وجود مقام معظم رهبری راه ما بسیار روشن و مشخص است.

این مرجع تقلید خاطر نشان کردند: این انقلاب زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است، روز به روز مستضعفان بیدار‌تر و هوشیار‌تر می‌شوند و حکومت‌های ظالم دچار مشکل و ضعف می‌شوند.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha