شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رحمانی فضلی

حوزه/ وزیر کشور گفت: امروز این سوال برای برخی پیش آمده است که چرا باید ما در خارج از مرزهای خود به مسلمانان کمک کنیم، باید به آنها گفت که مرزها برای تعیین حدود در رفتارهای عادی است و اندیشه و کمک به مسلمین مرز نمی خواهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر رحمانی فضلی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از گروه های تبلیغی برتر کشور در سالن همایش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم؛ باگرامیداشت ایام دهه مبارک فجر، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در آن شرایط سخت و خاص که به وقوع پیوست؛ جزو معجزات بود و به همین دلیل امام راحل(ره) آن را انفجار نور نامید.

وی ابراز داشت: در نظرسنجی که یک گروه آمریکایی در سال 1356 انجام داد، مردم بر بقاء و دوام نظام شاهنشاهی نظر داده بودند؛ اما پس از یک سال رژیم پهلوی سقوط کرد و سال ها مبهوت بودند که چطور این اتفاق افتاد و تحلیل های بسیاری را برای آن ارائه کردند.

وزیر کشور ادامه داد: غربی ها پس از تحلیل های متعدد، رفتارهای خطای بسیاری همچون کودتا، جنگ، فشارهای اقتصادی و تحریم انجام دادند که امروز نیز این رفتارها ادامه داشته و به نتیجه ای نرسیده است.

*در این روزها بیعتمان را با رهبری تجدید کنیم

این مقام مسئول با اشاره به الطاف خداوند متعال، هدایت رهبر معظم انقلاب و استقامت مردم در مسیر انقلاب، خاطرنشان ساخت: با یک مرور کلی بر این وقایع می توان دریافت که هرکدام از این حوادث می توانست یک ملت را از پای درآورد؛ اما ما روز به روز در حوزه های گوناگون با اقتدار بالا در حال طی مسیر بوده و باید بیعتمان را با رهبری تجدید کرده و در عمل مصمم باشیم که این کار رابه پیش ببریم.

رحمانی فضلی با اشاره به زوایای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: در آن روزها، تبلیغات همانند امروز معنایی نداشت و تمام سیستم تبلیغ متمرکز در دست نظام بود و حتی تلفن ها هم کنترل می شد و هیچ کس فکر نمی کرد که پیام انقلاب بدون وسیله و تجهیزات به دست مردم برسد؛ اما این پیام از سوی طلاب و روحانیون، سینه به سینه و چهره به چهره فراگیر شد و توانست انقلاب اسلامی را به بار بنشاند.

وی با بیان این مطلب که پیام انقلاب، پیامی الهی بود، افزود: محل نزول این پیام، فطرت و سینه های پاک مومنین بوده و چون منطبق با شرایط اجتماعی روز بود، به راحتی توانست در کشور جاری و ساری شود.

*امروز جنگ واقعی، جنگ میان ارزش هاست

وزیر کشور با بیان این مطلب که جنگ واقعی، جنگ میان ارزش هاست، گفت: جنگ های فرعی و کوچک شاید به دلیل منافع و مصالح کشورها رخ دهد؛ اما جنگ واقعی جنگ ارزش هاست که صحنه بین الملل را مدیریت می کند.

این مقام مسئول یادآور شد: این ارزش هاست که رفتارها را تعیین کرده و بقاء صاحبان ارزش ها را تداوم می بخشد.

رحمانی فضلی بیان داشت: امروز نیز اندیشه های دینی ما بر قلب ها و جان ها نفوذ پیدا کرده و پیروز خواهیم شد.

رحمانی فضلی با اشاره به فعالیت های گروه های تکفیری و داعش در منطقه، اظهارداشت: پس از انقلاب اسلامی ایران، دشمن به دنبال عرضه الگوهای غلط در سطح وسیع جهان افتاد و اسلام های گوناگون نادرستی را ارائه کرد که آخرین آن، گروه های تکفیری و داعش است که اسلامی همراه با خشونت، درندگی و افراطی گری را تبلیغ می کنند که باید در مقابل آن، اسلام ناب را عرضه کرد.

*دشمن با پول و امکانات در حال عرضه اسلامی خشن و افراطی است

وی ادامه داد: امروز پول، تجهیزات و حمایت های تبلیغی و لجستیکی دشمن برای ارائه چهره زشت و خشن از اسلام درحال انجام است و ما در این رویارویی باید نقش آفرین باشیم.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که جمهوری اسلامی ایران چگونه می تواند برای مقابله در این عرصه وارد شود، ابراز داشت: یکی از کارهایی که می توان در این راستا انجام داد، یاری مؤمنین و مسلمین منطقه است که نظام جمهوری اسلامی ایران با صلابت تمام کمک های لجستیکی، سیاسی، فرهنگی و مستشاری داشته و با قدرت آن را اعلام می دارد.

این مقام مسئول با اشاره به وضعیت سوریه و عراق، خاطرنشان ساخت: سوریه با کمک های ایران توانست به خوبی کشور خود را کنترل کرده و سرپا نگاه دارد.

رحمانی فضلی افزود: ما روزهایی را در عراق طی کردیم که بسیار مشکل بود؛ چراکه تمام سفارتخانه های خارجی در این کشور تعطیل و بیش از 65 درصد خاک عراق را تصرف کردند که با الطاف خداوند متعال، حکم مرجعیت، استقامت مردم عراق و کمک های ایران، دشمن گام به گام به عقب برگشته و روزهای خوبی برای عراق در پیش است.

*واکنش وزیر کشور به برخی نگرانی ها

وی با اشاره به برخی نگرانی ها مبنی بر عدم کمک به کشورهای منطقه، تصریح کرد: امروز این سوال برای برخی پیش آمده است که چرا باید ما در خارج از مرزهای خود به مسلمانان کمک کنیم که در پاسخ باید گفت: مرزها برای تعیین حدود در رفتارهای عادی است و اندیشه و کمک به مسلمین مرز نمی خواهد؛ چراکه دشمنان ما مرزها را رعایت نمی کنند و قائل به این هستند که مرزهای آمریکا را منافع آن تعیین می کند.

وزیر کشور تأکید کرد: مرزهای ما دل، عرض، ناموس و جان مسلمین است و ما باید با اراده ای قوی در حوزه عملی وارد شویم؛ چراکه ذره ای عقب نشینی، ما را  گوشه نشین خواهد کرد.

*اگر ایران در غزه وارد نمی شد؛ امروز مرز اسرائیل کجا بود؟

این مقام مسئول بیان داشت: ایران در لبنان، فلسطین، غزه، عراق و سوریه با قدرت حضور پیدا کرده و نکته ای که باید به آن اشاره کرد، این است که  اگر ایران در غزه وارد نمی شد، امروز مرز اسرائیل کجا بود؟

رحمانی فضلی گفت: از دیگر کارهایی که در عرصه عرضه اسلام ناب می توان انجام داد، تبلیغ ارزش های دینی است که وظیفه شما عزیزان است.

وی با بیان این مطلب که امروز نبرد، نبرد ارزش ها و ایدئولوژی هاست، اظهار داشت: ما باید اسلام ناب، خالص و اصیل و ارزش های منطبق با فطرت را به جهانیان ارائه کنیم.

وزیر کشور ابراز داشت: این تبلیغ باید خالصانه و همراه با ایمان باشد تا بتوان همانند امام راحل(ره) دل های مردم را متوجه سخنان خود کرد.

این مقام مسئول یادآور شد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بر دل ها و جان ها حکومت و بر فطرت ها بذر پاشید و در نهایت همه مردم امام شدند؛ چراکه حرف امام(ره) را بیان و راه امام(ره) را قبول و هدف ایشان را پیگیری می کردند و در نهایت شجاعت امام راحل(ره) به آنها تزریق شد و در مقابل دشمن ایستادند.

*رهبری با صلابت به دنبال پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی هستند

رحمانی فضلی با اشاره به صلابت مقام معظم رهبری در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان ساخت: امروز رهبری با صلابت و ایمان به پیش رفته و ذره ای سستی و مصلحت اندیشی های سیاسی در رفتار ایشان نیست؛ به همین دلیل همه ایران  و مسلمانان دنیا به حرف های ایشان اطمینان و اعتماد دارند.

*نگران اثر تبلیغ خود نباشیم؛ با قدرت به پیش برویم

وی تأکید کرد: امروز همه باید پیرو رهبری بوده و در این مسیر که گسترش انقلاب و اسلام  است؛ نگران اثر تبلیغی خود نباشیم؛ چراکه نگرانی باید در اخلاص و ایمان باشد؛ چون اگر یک نفر را هدایت کنیم، می تواند منشأ اثرات بالایی باشد.

*دولت حامی انقلاب، مردم و حقیقت اسلام است

وزیر کشور با اشاره به حمایت های دولت از انقلاب، مردم و حقیقت اسلام، تصریح کرد: این اعمال، از وظایف ماست و حمایت عملی خود را از مسلمانان دنیا اعلام خواهیم کرد.

این مقام مسئول اظهار داشت: همه باید در داخل کشور به صورت منسجم و متحد و با در نظر گرفتن هدف، از دولت حمایت کنیم؛ چراکه اگر در داخل متحد بوده و به هدایت های رهبری گوش فرا دهیم؛ هیچ کشوری نمی تواند به ما آسیب برساند.

*ایران قدرت بزرگ منطقه است

رحمانی فضلی در پایان گفت: امروز ایران تبدیل به قدرت بزرگی در منطقه شده و با انسجام، وحدت و همدلی می توانیم به اهداف بزرگ خود دست پیدا کنیم.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha