جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حوزه خواهران

حوزه/ شبکه اجتماعی مشاوران حوزه‌های علمیه خواهران با حضور مدیر این نهاد در جلسه شورای معاونان حوزه‌های علمیه خواهران رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در سخنانی گفت: فرصت حضور در فضای مجازی را نباید از دست بدهیم و در عین حال عوارض آن را کم کنیم.

وی با اشاره به وجود برخی گروه‌های مشکل‌ساز در شبکه‌های اجتماعی مجازی‏‏‏‏ اظهار کرد: برای جلوگیری از بروز مشکلات نباید اصل حضور در فضای مجازی را کنار گذاشت.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور از شبکه کوثرنت که از سوی دفتر فناوری اطلاعات این نهاد راه‌اندازی شده است به عنوان قابلیتی با امکانات برای طلاب و اساتید یاد کرد و افزود: در این شبکه طلاب خواهند توانست در راستای اهداف پژوهشی‏، آموزشی و فرهنگی، با هم ارتباط داشته باشند و محورهای دیگری را نیز می‌توان در این شبکه ایجاد کرد.

وی با اشاره به لزوم تدوین چارچوب‌های هدایتی و راهبری برای کاربران حوزه‌های علمیه خواهران به منظور حضور در فضای مجازی‏، افزود: لازم است از ظرفیت اساتید حوزه در فضای مجازی بهره برد.

در این جلسه همچنین حجت‌الاسلام محمدتقی قندی معاون فرهنگی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران از ارتقای توانمندی و هم‌افزایی علمی و تجربی مشاوران و تولید محتوای علمی در فضای مجازی به عنوان برخی اهداف راه‌اندازی شبکه اجتماعی مشاوران حوزه‌های علمیه خواهران یاد کرد.

وی سیاست‌های معاونت فرهنگی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران در شبکه اجتماعی مشاوران را کارآمدی، تحفظ‏، اهتمام نسبت به مستند بودن مطالب منتشره در شبکه و اختیاری بودن حضور و فعالیت مشاوران در این شبکه ذکر کرد و ادامه داد: در این راستا این معاونت وظایفی شامل راهبری محتوایی شبکه در چارچوب سیاست‌ها‏، توجیه مشاوران جهت حضور فعال و هدفمند در شبکه‏، ارزیابی، تشویق و موقعیت‌سازی برای مشاوران فعال، تنظیم و انتشار تولیدات علمی دارد.

حجت‌الاسلام قندی اظهار کرد: این شبکه اختصاصی مشاوران حوزه‌های علمیه خواهران است و آنها در این شبکه به تبادل تجربیات، ارائه مطلب و نقد و بررسی مطالب ارائه‌شده خواهند پرداخت.

در ادامه این جلسه همچنین دکتر علی طائی‌زاده مسئول دفتر فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران، شبکه اجتماعی مشاوران حوزه‌های علمیه خواهران را متعلق به نسل دوم شبکه‌های اجتماعی دانست و افزود: فردی که وارد این شبکه می‌شود قابل شناسایی است و بر اساس سابقه آموزشی‏،‏ پژوهشی و تبلیغی، پیشنهادهایی برای برقراری ارتباط با سایر کاربران به وی ارائه می‌شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha