جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علی عباسی - قزوین

حوزه/ نهضت و قیام امام خمینی(ره) و ادامه راه ایشان برای ما حجتی در روز قیامت است که اگر در این مورد سستی کنیم، مورد بازخواست قرار خواهیم گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، در نشست اساتید و مدیران مدارس علمیه قزوین با معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور و مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه، با تبریک دهه فجرگفت: خدای متعال رهبر امامی را برای ما قرار داد که بعد از غیبت کبری کم نظیر بود.

وی با اشاره به این که در زمان امام راحل(ره) افراد زیادی به درجه اجتهاد رسیده بودند، ولی جامعیت امام خمینی(ره) مثال زدنی بود، بیان کرد: نهضت و قیام امام خمینی(ره) و ادامه راه ایشان برای ما حجتی در روز قیامت است که اگر در این مورد سستی کنیم، مورد بازخواست قرار خواهیم گرفت.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با یادآوری این که  امام(ره)، شاه را از اوج قدرت به ذلت کشاند، ادامه داد: شجاعت امام خمینی(ره) به قدری بود که وقتی در جریان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا برخی افراد از ترس هیچ حرفی نمی توانستند بزنند، ایشان از این حرکت به عنوان انقلاب دوم یاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی اضافه کرد: سخن شهید مطهری بعد از دیدار با امام و بازگشت از فرانسه مبنی بر اینکه شخصیتی را دیدم که دارای چهار شاخصه ایمان به خدای متعال، یقین، اعتقاد به مردم و اعتقاد به راه و مسیر خود، نشان از عظمت و بزرگی امام راحل(ره) است.

این مدرس حوزه و دانشگاه یادآور شد: استقبال میلیونی از امام (ره) در هنگام ورود به ایران و همچنین تشییع باشکوه پیکر مطهر ایشان، نشان از محبوبیت و عظمت معمار کبری انقلاب نزد مردم دارد.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: امروزه وقوع بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و به راه افتادن حرکت هایی مثل جنبش وال استریت نمایانگر ادامه داشتن راه امام خمینی(ره) است و در این مسیر مقام معظم رهبری سکاندار اصلی است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: قانون الهی در اعطاء مسئولیت به انسان این است که همراه با مسئولیت، امکانات آن هم در اختیار انسان قرار می گیرد و ما می توانیم نمونه بارز این قانون را در مقام معظم رهبری مشاهده کنیم، به طوری که بعد از پذیرش مسئولیت تدابیر و ابتکاراتی را به خرج دادند که بی نظیر است.

وی افزود: نامه اخیر مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا  ابتکار جدید ایشان در ادامه این مسیر بود و ما هم باید نسبت به آرمان های امام و انقلاب پایبند بوده و پشتیبان ولایت فقیه باشیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha