شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مجتبی طاهری خرم آبادی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با بیان این که دغدغه اصلی تکفیری ها شیعه است، نه اسرائیل و غرب، گفت: گروهک تکفیری داعش، شیعه را درمقابل افکار پلید خود می داند و با حمایت دو جبهه غرب و اسرائیل، به فکرمقابله با جمهوری اسلامی افتاده­ است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی طاهری خرم آبادی در نشست بررسی «فقهی تکفیری از دیدگاه اهل سنت» که  امروز با حضور روحانیون، طلاب و فضلا در مدرسه فقهی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد در سخنانی به وظیفه روحانیت و اهل علم در مقابله و روشنگری با گروه های تکفیری در منطقه پرداخت و گفت: گروهک تروریستی  داعش پا را فراتر گذاشته و  ادعای خلافت و حاکمیت دارد.

مدیر مدرسه فقهی امام خمینی (ره) ادامه داد: تروریست­ها در حال حاضردر قامت حاکمیت ظاهر شده و خود را صاحب ایدئولوژی و مکتب می­دادند.  

وی افزود: متأسفانه آگاهی و اطلاعات کم و همچنین برخورد درستی در میان اهل علم با موضوع تکفیری نمی شود، لازم است علما، محققان و پژوهشگران و کسانی­که می­توانند در این مسئله تأثیر­گذار باشند، اطلاعات درست و جامعی در ارتباط با مبانی فکری و اعتقادی تکفیری ها داشته باشند.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: زمانی­که از مبانی فکری و اعتقادی این گروهک اطلاعاتی داشته باشیم و اهداف آنها را بدانیم، بهتر می­توانیم با این موضوع برخورد­کنیم.

حجت الاسلام  والمسلمین طاهری خرم آبادی در­­ادامه به بیان منشأ به وجود آمدن فکر­تکفیری و این که چه عواملی باعث شد تکفیری ها فکر­کنند که جهان اسلام دچار­حقارت شده و به فکر خلافت بر جهان اسلام ­بیافتند، پرداخت.

 مدیر­مدرسه فقهی امام خمینی (ره) خاطر نشان ساخت: بعد از فروپاشی عثمانی ها درجنگ جهانی اول و به وجود­آمدن کشورهای کوچک مانند سوریه و اردن، تکفیری ها  گرفتار یک نوع تحقیری از سوی اسرائیل و بعدها انقلاب ایران شد.

وی ادامه داد: پیدایش انقلاب ایران وگسترش و نفوذ آن در منطقه، موجب آزار­آنها گردید و به این فکر افتادند­که چرا کشوری مانند ایران و با وجود جمعیت اندک شیعه، توانسته در جهان با انقلاب خود تأثیر­گذار­باشد و حکومت اسلامی تشکیل دهد، ­ولی وهابیت تکفیری نتوانسته­ یک خلافت و حکومت اسلامی راه اندازی کند.

عضو خبرگان­ رهبری اظهارداشت: این حقارتها که بیشتر از سوی انقلاب ایران بر آنها ایجاد شد از یک سو و تشکیل محورهای مقاومت در فلسطین ­و لبنان به وسیله جمهوری اسلامی از سوی دیگر، موجب شد تا آنها به فکر طغیان، قتل و شورش و این اواخر به فکر تشکیل خلافت بر جهان اسلام بیافتند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی با اشاره به اینکه دغدغه و خطر اصلی تکفیریها شیعه است، نه اسرائیل و غرب، گفت: ­این­گروهک شیعه برا درمقابل افکار تکفیری خود می داند و با حمایت دو جبهه غرب و اسرائیل، به فکر­مقابله با جمهوری اسلامی افتاده­اند.

 انتهای پیام :40/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha