پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
غریفی

حوزه/خطیب جمعه بحرین گفت: یکی از نشانه های فقدان رشد سیاسی نظام ها، هراس از جنبش های مردمی است حتی اگر این جنبش ها پاک و مسالمت آمیز، عقلانی و اعتدال گرا باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالله غریفی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر الدراز بحرین گفت: رشد سیاسی، کشورها را آباد و از ملت ها حمایت و عدالت را برقرار و امنیت را تثبیت و محبت را منتشر می کند و به شکوفایی کشورها و پایان دادن به بحران ها کمک می‌نماید و قابلیت ها را فعال کرده و کشورها را در برابر توطئه ها و خطرها بیمه می کند.

وی ادامه داد: اما اگر کشوری از رشد سیاسی بی بهره بود به فساد کشیده می شود و مردم آن به رنج و مشقت می افتند و نا امنی و فتنه و درگیری و بحران رایج می شود و تنش های سیاسی و امنیتی و اقتصادی و اجتماعی ایجاد می گردد.

حجت‌الاسلام سید غریفی افزود: فقدان رشد سیاسی نشانه هایی دارد که عبارتند از گستاخی و عدم اعتراف به شکست سیاسی و به رخ کشیدن دستاوردهای سیاسی با وجود تمام بن بست های موجود و خسته کردن ملت ها.

 وی افزود: نظام هایی که رشد سیاسی دارند، بحران زا نیستند و به بحران ها اجازه وجود نمی دهند و اگر هم بحرانی ایجاد شود، به سرعت آن را محاصره کرده و صادقانه برای حل آن تلاش می کنند.

وی افزود: یکی از نشانه های فقدان رشد سیاسی نظام ها، هراس از جنبش های مردمی است حتی اگر این جنبش ها پاک و مسالمت آمیز و عقلانی و اعتدال گرا باشند. نظام هایی فاقد رشد سیاسی با این جنبش های پاک نیز برخورد می کنند و آنها را از بین می برند.

وی خاطر نشان کرد؛ جنبش های مردمی مسالمت آمیز قدرت هایی ایجاد می کند که موجب آبادانی کشور و حمایت از امنیت و دفاع از کرامت ملت ها می شود و در جریان این جنبش ها، قدرت های سیاسی مردمی به نهادهای موفق سیاسی تبدیل می شوند و به صورت جدی با نظام های حاکم مشارکت می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha