پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی دشمن با بدل سازی، هجمه های فرهنگی، جعل احادیث در برابر فرهنگ غنی اهل بیت(ع) می خواهد این فرهنگ را خاموش کرده و از بین ببرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید امروز در دیدار با محققان و پژوهشگران پژوهشکده باقرالعلوم (ع)قم اظهارداشتند: مسئله احیای فرهنگ و ارزش های الهی یکی از مباحث مهمی بود که ائمه طاهرین (ع)توجه و تاکید فراوانی بر آن داشتند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه دشمنان همیشه در مقابل اهل بیت(ع) به دنبال توطئه هستند اظهار دشتند: دشمن با بدل سازی، هجمه های فرهنگی، جعل احادیث در برابر فرهنگ غنی اهل بیت(ع) است و می خواهد این فرهنگ را خاموش کرده و از بین ببرد.

ایشان افزودند: دشمنان با ترویج افکار سلفی گری، ناصبی گری موجی علیه فرهنگ غنی اهل بیت(ع)،ایجاد کردند و هدف این بود که مردم به طرف اسلام ناب محمدی(ص) نروند.

این مرجع تقلید اظهار داشتند: یکی از وظایف بزرگان و علمای گذشته، احیای فرهنگ اهل بیت(ع) بود و در این مسیر بسیار فعالیت می کردند و در حقیقت احیای فرهنگ اهل بیت(ع) را در مقابل فرهنگ دشمن می دانستند از این رو احیای فرهنگ  اهل بیت(ع) یک ضرورت در جامعه است.

ایشان افزودند: سلاطین آل بویه خلفای قدرتمند بودند و توانستند خدمت بزرگ به اسلام و شیعیان کنند و فقهایی چون شیخ مفید در زمان سلاطین آل بویه بود که توانستند به اسلام و اهل‌بیت(ع) خدمت کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: کار شما محققان و پژوهشگران بسیار بزرگ و مفید است، ولی کافی نیست، باید بیشتر در نشر آموزه های اهل بیت(ع) زحمت بکشید و آن را در جامعه انتشار دهید.

معظم له با بیان اینکه نشر فرهنگ اهل بیت(ع) در زمان های مختلف فرق می کند اظهار داشتند: زمان ما بسیار حساس و خاص است و تولد انقلاب در این زمان به وقوع پیوسته و انقلاب توانسته تحول عظیمی در جامعه به وجود آورد، بنابراین باید برکات وآثار انقلاب و همچنین افکار امام خمینی(ره) را در نوشته های خود منعکس کنید.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: بزرگان دین هنرهای خاصی در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) داشتند و در این عرصه برای آشنایی بهتر با فرهنگ اهل بیت(ع) از روایات اهل‌سنت نیز استفاده می‌کردند . اطلاعات دقیقی از منابع و روایات آنها داشتند.

معظم له افزودند: اخبار اهل بیت(ع) پویا است و می شود در هر زمانی از این پویایی استفاده کرد؛ پویا بودن یکی از خصوصیات روایات شیعه است، باید در موقع تحقق و تفحص این خصوصیت مورد لحاظ محققان و پژوهشگران قرار بگیرد، اگر اینگونه باشد کار شما بسیار ارزشمند خواهد بود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha