سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
زاک

حوزه/ دشمن با سلاح زور و جنگ به میدان آمده ولی ما با علم و عقل مقابله می کنیم و چون علم و عقل باقی می ماند و سرانجام پیروز خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم زاک زاکی رهبر شیعیان نیجریه ظهر امروز پس از بازدید از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور در جمع کارکنان این مرکز گفت: حرکت های تبشیری در نیجریه با سلاح عقل پیش می رود نه با زور؛ ما از فرصت هجمه دشمن استفاده کرده و با عقل با آن برخورد کردیم.

وی با اشاره به شهادت جمعی از شیعیان نیجریه در راهپیمایی روز قدس امسال افزود: دوتا از فرزندان من که در چین در رشته مهندسی پرواز و مهندسی شیمی درس می خواندند و یکی هم که در لبنان طلبه بود به همراه چند نفر دیگر در راهپیمایی روز قدس شهید شدند.

حجت الاسلام والمسلمین زاک زاکی ادامه داد: فرزندان من در جبهه علمی مشغول فعالیت بودند، ولی با گلوله ارتش شهید شدند.

این اندیشمند مسلمان آفریقایی با اشاره به نتیجه شهادت شیعیان در افزایش آگاهی مردم گفت: مردم از این اتفاق تاثیر گرفتند و این یک راه جدید برای ما گشود.

رهبر شیعیان نیجریه تصریح کرد: ما از این واقعه بیشتر از آنچه که دشمن تصور می کرد بهره برداری کردیم؛ آنها فکر می کردند کار تمام شده است اما راه ما تازه شروع شده است.

وی با اشاره به فعالیت های علمی تحقیقاتی مرکز کامپیوتری نور ادامه داد: این مرکز علم را منتشر می کند و برای گرایش مردم به سوی تعقل تلاش می کند که این جهاد اکبر است.

حجت الاسلام والمسلمین زاک زاکی بابیان اینکه معجزه پیامبران دائما با عصر آنها متناسب بوده اظهار داشت: معجزه پیامبر اسلام(ص) هم که برای عصر ما آورده شده قرآن است که معجزه ای علمی، جاودان و ارزشمند است.

رهبر شیعیان نیجریه در پایان خاطرنشان کرد: آنها با سلاح زور و جنگ به میدان آمده اند اما ما با علم و عقل مقابله می کنیم و چون علم و عقل باقی می ماند ما پیروز خواهیم شد.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha