جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سردار سعید قاسمی

حوزه/ امروز مسئله ای با عنوان داعش فرهنگی در حال وقوع است که تهدیدی برای انقلاب و نظام می باشد و باید برای مقابله با آن، استراتژی داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، سردار سعید قاسمی، از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و عضو جبهه مقاومت اسلامی، شب گذشته در جمع فعالین فرهنگی-انقلابی اهواز، با تبریک ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: دشمن پس از آن که در جنگ نظامی متوجه ناکامی خود شد، جنگ دیگری را آغاز و به صورت شبانه روزی اهداف اصیل انقلاب را مورد هجمه قرار داد و این نبرد همان جنگ فرهنگی است که مقام معظم رهبری بارها نسبت به آن هشدار داده اند.

* علل و چرایی آغاز جنگ نرم فرهنگی

وی با اشاره به چرایی آغاز جنگ نرم فرهنگی، بیان داشت: این پروژه از زمانی کلید خورد که جهان به 2 بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود، اما یک عالم شیعی قیام کرد و فریاد سر داد که «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی ایران»، این گونه بود دشمن خود را در خطر بزرگی دید و بدین صورت جنگ نظامی و سپس جنگ نرم فرهنگی را آغاز کرد.

* هیچ کسی در امان نیست

این تحلیلگر سیاسی با مطرح کردن این موضوع که دشمن برای به دام انداختن جوان نقشه های بسیار زیادی کشیده است، گفت: به یقین امروزه هیچ کسی از هجمه دشمن در امان نیست، چرا که دشمن هر لحظه برای به دام انداختن فکر جوانان، استراتژی دارد.

قاسمی، با اشاره به هجمه جدید دشمن، علیه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و لزوم هوشیاری طلاب و دانشجویان، بیان داشت: امروزه برخی از جوانان تحت تاثیر القائات بیان می کنند که "دوران پهلوی دوران طلایی کشور بود و اگر امام خمینی(ره) قیام نمی کرد، ما امروز یکی از ابرقدرت های جهانی بودیم!"؛ باید به آنان گفت "اگر امام راحل(ره) قیام نمی کرد، امروز دانشجوی ایرانی، برده آمریکایی بود".

* چند خط درباره امام(ره) در کتاب های درسی وجود دارد؟

وی در ادامه با ابراز تأسف کم توجهی مسؤولان آموزش و پرورش نسبت به معرفی شخصیت امام خمینی(ره) به دانش آموزان، گفت: در کتب درسی دانش آموزان، چند صفحه درباره امام(ره) و سیره ایشان وجود دارد!؟ چرا کودک و نوجوانان "بتمن" و "مرد عنکبوتی" را خیلی بهتر می شناسد!؟ پس کار فرهنگی کجاست!؟ آیا فقط چاپ عکس امام(ره) روی جلد کتاب کفایت می کند!؟.

این تحلیلگر مسائل سیاسی، با طرح این سؤال که «امام، انقلاب و دفاع مقدس را چگونه باید به فرزندان معرفی کرد؟» افزود: امروز کار به جایی رسیده که برخی از مردم حتی اگر نان شب برای خوردن نداشته باشند، اما ماهواره تهیه می کنند تا شبکه من و تو را ببینند!؛ این در حالی است که برخی از مسئولان هنوز روش معرفی ارزش های اسلامی به فرزندان خود را بلند نیستند!

* داعش فرهنگی درون مرزی!!!

سردار قاسمی، با بیان این که باید به فکر داعش فرهنگی درون مرزی باشیم، تصریح کرد: امروز مسئله ای با عنوان داعش فرهنگی در حال وقوع است و باید برای مقابله با آن، استراتژی داشت.

وی ادامه داد: چندی پیش یکی از فرزندان نسل سوم، چهارم انقلاب به من مراجعه کرد و گفت استاد دانشگاه در کلاس درس از  مسعود رجوی تجمید کرده است!!!

* جنگ و حمله ای دیگر در راه است

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: حس نظامی گری به ما هشدار می دهد که جنگ نرم دیگری در راه است با این تفاوت که فتنه گران از خودمان بوده و ضربه آن به مراتب مهلک تر از فتنه 88 خواهد بود، پس باید هوشیار و مراقب بود تا مبادا دشمن بخواهد جام زهری به ولایت فقیه بنوشاند.

قاسمی، پسرفت ها و عقب ماندگی های فرهنگی کشور را به دلیل وجود داعش فرهنگی عنوان کرد و تصریح کرد: امام خمینی(ره) "ما می توانیم" را به ملت آموخت و به ما مسیر تاریخ را نشان داد، اما هرجا که نظام دچار چالش فرهنگی شد، مهمترین دلیل آن وجود داعش فرهنگی در عناصر خود فروخته بوده است.

* تقابل «اسلام ناب» و «اسلام آمریکایی»

 قاسمی، در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این که اصل دعواهای جهان در آخر الزمان روی 2 تفکر «اسلام ناب» و «اسلام آمریکایی» است، اظهار داشت: امروز جهان استکباری که در اوج زوال است، بر سر ماندگاری و غلبه اسلام آمریکایی بر اسلام ناب محمدی تلاش می کند؛ پس باید فعالان عرصه فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی در این خصوص هوشیار بوده و زمینه های نابودی کامل شیطان بزرگ را فراهم سازند.

* پیام های دیروز امام برای امروز ایران

وی، به پیام های دیروز بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران برای امروز جوانان این مرز و بوم اشاره کرد و گفت: آن دسته از افرادی که بیان می کنند ما شکست خورده میدان هستیم، باید این پیام امام خمینی(ره) مبنی بر این که «ملت شریف ایران توجه داشته باشد که کاری که شما زنان و مردان انجام داده اید، آنقدر گران بهاء و پرقیمت است که اگر صدها بار ایران با خاک یکسان شود و دوباره با فکر و تلاش فرزندان شما آباد شود! نه تنها ضرری نکرده اید، که سود زیستن در کنار اولیاءالله را برده اید، خوشا به حالتان» را بخوانند و درس بگیرند که در اسلام چیزی به نام شکست وجود ندارد.

*استراتژی تفکر روح الله

قاسمی در پایان سخنان خود به استراتژی تفکر روح الله در وقایع انقلاب، اشاره کرد و افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در مواجه با دشمن که به یقین برای امروز ملت ایران آن را گفته است بیان می کند که «من به تمام دنیا با قاطعیت اعلام می‌کنم که اگر جهانخواران بخواهند در مقابلِ دین ما بایستند، ما در مقابل همه دنیای آنان خواهیم ایستاد و تا نابودی تمام آنان از پای نخواهیم نشست، یا همه آزاد می‌شویم و یا به آزادی بزرگتری که شهادت است می‌رسیم و همان گونه که در تنهایی و غربت و بدون کمک و رضایت احدی از کشورها و سازمانها و تشکیلات جهانی، انقلاب را به پیروزی رساندیم، و همان گونه که در جنگ نیز مظلومانه‌تر از انقلاب جنگیدیم و بدون کمک حتی یک کشور خارجی متجاوزان را شکست دادیم، به یاری خدا باقیمانده راه پر نشیب و فراز رابا اتکای به خدا، تنها خواهیم پیمود».

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha