جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسینیان

حوزه/ آمریکا با اصل انقلاب مخالف است، چون انقلاب ایران نشان داد که بدون باج دادن به ابر قدرت ها و وابستگی به آنها، می توان عزتمندانه زندگی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان، شب گذشته در مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی، در مسجد الغدیر قزوین، با تبریک دهه فجر و تاکید بر ضرورت پاسداری از ارزش های انقلاب، بیان کرد: هنگامی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید دو نحله و تفکر مارکسیسم و سوسیالیسم به رهبری اتحاد جماهیر شوروی و کاپیتالیسم و لیبرالیسم به رهبری آمریکا، در جهان حاکمیت داشت و غالب تفکر جوانان روشنفکر متاثر از این دو تفکر بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: این دو جریان علی رغم اینکه در عرصه سیاسی با یکدیگر رقابت داشتند، اما در ناتوانی دین و لازم نبودن دین برای اداره جامعه متفق القول بودند.

وی با اشاره به این که لیبرالیسم معتقد بود که خدا از جامعه رخت بربسته و منزوی شده است و انسان به جای او تصمیم می گیرد و مارکسیسم هم معتقد بود که دین افیون توده هاست، بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) در اوج فعالیت این دو جریان فکری و سیاسی ظهور کرد  و نشان داد که دین قدرت رهبری توده ها را دارد و می تواند انقلاب کند.

این تحلیلگر مساائل سیاسی افزود: دولت های آمریکا و شوروی سابق علی رغم رقابت در عرصه سیاسی و تلاش برای تقسیم دنیا بین خود، در جلوگیری از پیروزی دین در ایران، دارای هدف مشترک بودند و هر دو طرف تمام تلاش خود را به کار گرفته بودند که این اتفاق نیفتد.

حجت الاسلام حسینیان با اشاره به اوضاع داخلی کشور در زمان وقوع انقلاب، گفت: از لحاظ داخلی رژیمی حاکم بود که یک دیکتاتور و فرعون بر آن سایه افکنده بود و بزرگان سیاسی را با الفاظ تحقیرآمیز خطاب می کرد و چندین بار هم لفظ تنبل را در مورد مردم ایران به کار برده بود. خودش گفته بود که وقتی به رای مردم نیازی نباشد می توان با اقتدار رفتار کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:  در چنین فضایی امام خمینی (ره) با کشف مهندسی فرهنگی و سیاسی دنیا و اقتدار بخشی به ملت ایران، حماسه آفرید و به ایران عزت و صلابت بخشید.

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی تاکید کرد: صلابت وعزت ایران اسلامی را نباید به راحتی از دست داد و اگر بخواهیم آن را حفظ کنیم، مسئولین باید درست رفتار کنند.

وی ادامه داد: امروز اگر عده ای در داخل کشور گله مند بوده و انتقاد می کنند به این خاطر است که انقلاب ما با شعارهای دموکراتیک و الفاظ اروپایی به پیروزی و عظمت نرسید و غربی ها 30 سال است  که این حرف ها را می زنند و برای مردم غرب تازگی ندارد، بلکه کار و ایستادن امام برای آنها تازگی دارد.

حجت الاسلام حسینیان با انتقاد از برخی رفتارهای دیپلماتیک در مقابله با آمریکایی ها، تصریح کرد: غربی ها از اثرات انقلاب در جهان و منطقه آگاه بوده و می دانند که جوانان سوریه، لبنان، یمن، بحرین و حتی کشورهای اروپایی هم به پشتوانه انقلاب ایران در مقابل ابرقدرت ها ایستاده اند .

وی با تاکید بر این که صلابت و شجاعت را باید از امام راحل(ره) آموخت، به توطئه های آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا با اصل انقلاب مخالف است، چون انقلاب ایران نشان داد که بدون باج دادن به ابر قدرت ها و وابستگی به آنها می توان زندگی کرد، این امر باعث عصبانیت آنها شده است.

حجت الاسلام حسینیان ادامه داد: در طول 8 سال جنگ تحمیلی همه دنیا درصدد شکست ایران بودند، ولی هر چه که امام گفته بود درست از آب درآمد و همه آنها شکست خوردند. مسئولین باید به خود بیایند و از امام الگو بگیرند.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ادامه داد: زمانی که نشریه فرانسوی به پیامبر اکرم (ص) توهین کرد، وزیر امور خارجه ما به این کشور سفر کرد، در حالی می توانست در اعتراض به این کار چند روزی سفر خود را به تاخیر اندازد، اما این کار انجام نشد.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی، گفت: غرب به دنبال این بود که مذاکرات هسته ای با توافق کلی و پس از آن توافق بر سر جزئیات صورت گیرد، اما مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی پرده از این کار برداشت و فرمودند "توافقنامه کلی نیازمند توافق در جزئیات هم می باشد".

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha