جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جمکران

حوزه/ مدیریت آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران گفت: این مکان مقدس به عنوان کانون عبودیت دارای ظرفیت های فراوان معرفتی است , باید تلاش کنیم با برنامه های هدفمند، این مبنا را تقویت نماییم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام عباس ابراهیمی در ارتباط با امضای تفاهم نامه با سازمان دانش آموزی گفت: مسجد مقدس جمکران امکان بهره مندی از نسل جوان را در برنامه های خود دارد و بر همین اساس با سازمان دانش آموزی تفاهم کردیم تا از ظرفیت 12 میلیونی جوانان و نوجوانان آموزش و پرورش در ایجاد فرهنگ انتظار بیش از پیش بهره ببریم.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های مسجد مقدس جمکران نسبت به دیگر اماکن مقدس و مذهبی، مسجد بودن این مکان است و این مزیت باعث می شود که گستره فعالیت های آن افزایش یابد.

حجت اسلام ابراهیمی گفت: بهربرداری مناسب از بستری که آموزش و پرورش در اختیار دارد جزو برنامه های تقویتی محورهای مهدویت مسجد مقدس جمکران است.

وی تصریح کرد: سازمان دانش آموزی که زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش است در تمامی استان ها و شهرستان ها نمایندگی  فعال و شبکه منظم در جهت فعالیت های اجتماعی دارد که باید این دانش آموزان را با فرهنگ مهدویت و انتظار بیشتر آشنا نمود.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه موعودگرایی تنها مختص شیعیان نیست افزود: رویکرد مهدویت و موعودگرایی تنها مربوط به تشیع نیست بلکه در تمامی ادیان مورد وفاق است و همه از منتظران حضرت هستند.

وی اضافه کرد: محور های اصلی و هفتگانه این تفاهمنامه شامل  1-عبودیت مهدوی 2-سبک زندگی مهدوی 3-ارایه خدمات مهدوی 4-پاسخ به سوالات شرعی و دینی 5-انجام فعالیت های قرانی مشترک 6-همکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی 7-کارهای نمایشگاهی  است که در راستای آن برنامه ریزی شده است.

مدیریت آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران با تاکید بر استفاده معنوی حداکثری از ظرفیت عمره دانش آموزی افزود: دانش آموزان می توانند قبل از عزیمت به خانه خدا و یا عتبات عالیات، به مسجد مقدس جمکران بیایند و با امام زمان(ارواحنا فداه) خویش بیشتر آشنا شوند و بعد به خانه خدا اعزام شوند.

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: چون این مسجد به دستور خود امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) ساخته شده حلقه معرفت و وصلی بین زائران و امام زمان(علیه السلام) است و مکان مناسبی برای ارتقای سطح فکری و مذهبی بین دانش آموزان خواهد بود.

انتهای پیام   313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha