پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام اسکندری

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: هیئت مدیره کانون مداحان و شاعران قم باید از نظر برگزاری دوره‌های آموزشی و تولید محتوای فکری، پاسخگوی نیازهای فعالان این عرصه در کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری یکشنبه شب در جلسه انتخاب هیئت رئیسه کانون مداحان و شاعران آئینی استان اظهار کرد: کانون مداحان و شاعران آئینی استان قم نسبت به کانون‌های سایر استان‌ها سرآمد است و افرادی که در این کانون هستند از چهره‌های بنام و سرآمد استان و کشور می‌باشند.

وی نظارت بر فعالیت مداحان و شاعران آئینی را از مسئولیت‌های هیئت مدیره این کانون ذکر کرد و گفت: عرصه مدح و شاعری اهل بیت علیهم السلام از جذابیت‌های خاصی برخوردار است و مردم استقبال خوبی از این عرصه دارند، بنابراین خیلی‌ها برای فعالیت در این عرصه ابراز تمایل می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خطاب به اعضای هیئت مدیره این کانون گفت: شما دغدغه‌ها و تاکیدهای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و نیز ارزش‌ها و نیازهای نظام اسلامی را به خوبی می‌شناسید، بنابراین تلاش کنید با ساماندهی مداحان و شاعران آئینی از گلایه‌های بزرگان نظام بکاهید.

حجت‌الاسلام اسکندری تاکید کرد: مصلحت نیست غیر از شما، افرادی عهده‌دار نظارت بر این عرصه شوند، چون مدح و شاعری اهل بیت علیهم السلام یک عرصه تخصصی است.

وی خواستار توجه بیشتر به آموزش مداحان و شاعران آئینی شد و اضافه کرد: آموزش‌های مداحی باید زیرنظر کانون مداحان و شاعران آئینی باشد تا نظارت جدی بر فعالیت گروه‌های آموزش‌دهنده وجودداشته باشد..

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تولید محتوای فاخر را انتظار جدی مداحان و شاعران آئینی کشور از کانون قم دانست و گفت: درست است که مداحان و شاعران آئینی قم محافل بزرگ استان‌های کشور را اداره می‌کنند اما این کافی نیست و هیئت مدیره کانون قم باید از نظر برگزاری دوره‌های آموزشی و تولید محتوای فکری، پاسخگوی نیازهای فعالان این عرصه در کشور باشد.

حجت‌الاسلام  والمسلمین اسکندری اظهار کرد: اگر کانون مداحان و شاعران آئینی، شورای هیئات مذهبی، نهادهای فرهنگی و چهره‌ها و شخصیت‌های فرهنگی استان با هم تعامل داشته باشند و احساس مسئولیت کنند، مجموعه پرظرفیتی ایجاد خواهد شد که می‌تواند کارهای بزرگی را به سامان برساند.

وی افزود: کانون مداحان و شاعران آئینی در دوره‌های گذشته با وجود محدودیت‌هایی که وجود داشت کارهای خوبی انجام داده و امیدوارم این تلاش‌ها در دوره جدید نمود بیشتری پیدا کند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha