جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
12

حوزه/ فایس گفت: برای سرکشی به وضعیت آوارگان و همچنین تشکر از آیت الله العظمی سیستانی و تشکر از مردم و مسئولان کربلا و نجف آمده ایم و باید گفت، این نوع پذیرایی از آوارگان نشان دهنده همبستگی ملی مردم عراق است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، توماس فایس رییس سازمان بین المللی مهاجرت در عراق، وابسته به سازمان ملل متحد، روز یکشنبه با شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله العظمی سیستانی دیدار کرد.

فایس گفت: در سال 2014 دو میلیون عراقی به خاطر اجبار داعشی ها از مناطق محل سکونت خود به سایر مناطق عراق مهاجرت کرده اند.

توماس فایس افزود: تعداد عراقی هایی که به خاطر تسلط داعش بر محل زندگی آنها به مناطق دیگر شمال و مرکز و جنوب عراق کوچ کرده اند، بیش از دو میلیون نفر است که نیمی از آنها از کردستان عراق ونیم دیگر از سایر استان های مرکزی و جنوبی هستند، اما نسبت پناهندگان به کربلا و نجف بیشتر از سایر شهرها است.

وی افزود: این رقم، رقمی بسیار زیاد است و فقط در مورد آوارگان 2014 می باشد.

فایس در گفتگو با سردبیر خبرگزاری نون عراق گفت: برای سرکشی به وضعیت آوارگان و همچنین تشکر از آیت الله سیستانی و مردم و مسئولان به کربلا و  نجف آمده ایم.

شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله العظمی سیستانی نیز در این دیدار گفت: امام حسین علیه السلام به ما آموخته یاور مظلومان باشیم و ما نیز از آوارگان موصل و فلوجه و دیالی استقبال کردیم و شهر کربلا همچنان آماده استقبال از آوارگان و پناه جویان می باشد؛ چرا که این شعار امام حسین است و ما مامور ترجمه و اجرای آن هستیم.

شیخ کربلایی از فایس دعوت کرد در روزهای اربعین به کربلا بیاید تا ببیند چگونه مردم کربلا از بیش از 15 میلیون زائر پذیرایی می کنند.

وی همچنین از سازمان ملل خواست از توان خود برای کمک به خانواده های آواره عراقی استفاده کند؛ چرا که این خانواده ها نیازمند کمک بیشتر هستند.

کربلایی همچنین از سازمان ملل خواست، جنایت های داعش در شهرهای عراق را ثبت کند؛ چرا جنایت های داعش در حق مردم عراق جنایت هایی ضد بشری است و داعش خطری برای بشریت محسوب می شوند و اگر به حال خود رها شوند به سراغ کشورهای دیگر جهان نیز خواهند رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha