پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ماندگاری

حوزه/ رئیس هیئت مدیره موسسه روایت سیره شهداء گفت: نهضت امام خمینی(ره) که منجر به پیروزی انقلاب و عزت اسلام شد ریشه در سیره علمی و عملی اهل بیت علیهم السلام دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری شب گذشته در جشن انقلاب اسلامی که در مسجد حضرت زینب(س) پردیسان برگزار شد، اظهارداشت: قم خاستگاه معارف اسلام، اندیشه اهل‌بیت(ع) و انقلاب  می باشد.

وی افزود: باید ریشه‌ها و خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی و نهضت جهانی امام خمینی(ره) را در سیره و سبک زندگی ائمه اطهار(ع) جستجو کرد و این عزت و عظمتی که هر روز بر آن افزوده می شود نشأت گرفته از آموزه های اسلامی است.

این کارشناس مباحث تربیتی و اخلاقی حوزه بیان داشت: انقلاب امام خمینی(ره) پنج ویژگی برجسته داشته که توانست با این ویژگی‌ها در جهان شاخص شود و اگر ما هم این شاخص‌ها را در زندگی خود رعایت کنیم در عالم شاخص خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین  ماندگاری با بیان این‌که اگر کسی این ویژگی‌ها را داشته باشد خداوند او را به عزت می‌رساند، ادامه داد: «من الله بودن» نخستین ویژگی‌ است و به این معناست که انسان هر کاری که می‌خواهد انجام دهد از خدا و اوصیای ایشان در زمین اجازه داشته باشد.

وی افزود: امام خمینی(ره) برای انقلابی که کردند، اجازه خداوند را به همراه داشتند و ما هم در تمامی فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، سبک زندگی، شیوه ازدواج و طرز پوشش و آداب معاشرت خود باید اجازه خداوند را داشته باشیم.

وی با بیان این‌که قرآن به ما گفته شهدا و رسول خدا(ص) را الگو قرار دهیم، اظهار داشت: «الی الله بودن» دومین شاخصه قیام امام خمینی(ره) است.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: «مع الله بودن» سومین شاخصه انقلاب است و در این مرحله باید ببینیم آیا دست ما در دست خداست و برای این‌که کارهای ما خدایی باشد باید همواره در مسیر ولی خدا حرکت کنیم و حضرت امام (ره) این‌گونه رفتار کردند.

این پژوهشگر حوزه با اشاره به این‌که برای خدا بودن و رضایت خداوند را جلب کردن چهارمین شاخصه انقلاب است، گفت: اگر انسان برای رضایت خداوند قیام کند خداوند همه عالم را همراه او می‌کند همان‌طور که امام خمینی(ره) برای خدا قیام کرد و خداوند همه عالم را نیروی روح‌الله کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به این‌که «بالله بودن» آخرین ویژگی انقلاب است، یادآور شد: انسان باید تمامی کارهای خود را با استعانت و کمک خداوند انجام دهد و امام خمینی(ره) هم تمامی کارهای خود را با استعانت از خداوند انجام می‌دادند.

انتهای پیام   17/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha