سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
اسناد

حوزه/ مدیر مرکز اسناد آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیها السلام گفت: با توجه به این که در دوره ای، تولیت آستان مقدس، نماینده مجلس بود، از این رو اسناد و مکاتبات انجام شده زیادی وجود دارد که در مجلس شورای اسلامی نگهداری می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین محمد نظری با بیان این مطلب گفت: این مرکز باید از سوی همه مدیران آستان حمایت شود، چرا که در گذشته با این نام و هدف چنین مرکزی نبوده و نسبت به آن کوتاهی شده است.

وی افزود: در این عرصه مرکز اسناد ملی ایران کاری ارزشمند انجام داده و در تمامی موضوعات اقدام به جمع آوری و ثبت اسناد نموده است، ولی هنوز بسیاری از نهادها در این عرصه کار چندانی انجام نداده اند.

مدیر مرکز اسناد آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام ادامه داد: در حال حاضر برخی اسناد آستان مقدس در دست مردم یا در بایگانی نهاد های مختلف است؛ که تصاویر و اسکن تمام آنها باید در مرکز اسناد آستان جمع آوری و نگهداری شود. از جمله این نهاد ها، مجلس شورای اسلامی است؛ چراکه در دو دوره، تولیت آستان مقدس، نماینده مجلس هم بوده است؛ از این رو یک سری از اطلاعات به مجلس ارسال شده  و از طریق مجلس در اختیار این فرد قرار می گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته مجلس محل شکایات مردم  و مکاتبات زیادی با مراکز دولتی و ملی انجام می داده است. از جمله این مراکز، آستان مقدس بود که مجلس تعاملات زیادی با آن داشت.

حجت الاسلام والمسلمین نظری در بخش دیگری از سخنان خود به تنظیم و چاپ مکاتبات تولیت در مجلس در چهار جلد کتاب خبر داد و گفت: در حال حاضر تنها مکاتباتی که تولیت آستان مقدس با علمای زمان داشته، چهار جلد کتاب شده است که نکات زیادی در این مکاتبات وجود دارد. البته این کتاب به صورت چاپ شده در بازار وجود ندارد، ولی یک نسخه از آن تهیه شد و آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نیز آن را خریداری کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha