جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علی قابل

حوزه/ روز 22 بهمن، روز تولد دوباره اسلام ناب محمدی(ص) است و در این روز نظامی که توسط پیامبر اکرم(ص) پایه گذاری شده بود، بعد 1 هزار و400 سال دوباره به غدیر و آموزه های دینی و اسلامی بازگشت.

حجت الاسلام علی قابل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در قزوین بیان کرد: امام راحل(ره) انقلابی بر علیه حکومت و قدرت دست نشانده ای که تسلیم محض استکبار و آمریکا بود شروع کرد و با بهره گیری از آموزه های الهی و دینی آن را به پیروزی رساند.

وی افزود: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، هم کمونیست ها و توده ای ها معتقد بودند که ما هم در این انقلاب سهیم هستیم و هم شاه ایران تهمت می زد که مبارزین انقلاب با این دو جریان در ارتباط هستند.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان ادامه داد:  در کنار این دو جریان ما انقلابمان را با شعار"نه شرقی و نه غربی" شروع کردیم و انقلاب هم با این شعار به پیروزی رسید، امروز هم بعد از 36 سال همچنان به آرمان های آن پای بند هستیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به ارکان اصلی انقلاب، گفت: باورهای دینی، رهبری و حضور مردم  سه رکن اساسی و مهم انقلاب بودند که نقش رهبری بی بدیل بود و در جریان 22 بهمن هم بناست که این سه رکن به نمایش گذاشته شده و چهره واقعی دشمنان را معرفی کنیم.

حجت الاسلام قابل اظهار کرد: برای ادامه حرکت در مسیر انقلاب، باید علاوه بر حضور در صحنه، ولایتمداری، ارزش های نظام و منطق خود را به دنیا نشان دهیم.

وی افزود: ولایت همچون نخ تسبیحی است که توده های مختلف مردم را با سلایق و عقاید مختلف به هم وصل کرده و آنها را یکپارچه و متحد کرده است.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان عنوان کرد: حضور مردم در صحنه های مختلف سیاسی نظام و انقلاب موجب تعجب و شگفتی تحلیلگران و اندیشمندان شده و دشمن هم روی این حضور و راز و رمز آن محاسبه می کند.

این فعالی فرهنگی گفت: اگر چه دشمنان در علت و چرایی این حضور نظرات مختلفی را ابراز می دارند، اما علت اصلی آن باورها و ارزش هایی است که در شرایط مختلف مردم را از هر گروه سنی به صحنه می آورد و خود آنها همی می دانند که اصل قضیه از چه قرار است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: دو گوهر گرانبهای اسلام یعنی عزت و آزادی اصولی است که اعتقاد به آنها موجب کرامت و ارزشمندی انسان می شود و انقلاب اسلامی هم بر همین مبنا شکل گرفت.

حجت الاسلام قابل تصریح کرد: روز 22 بهمن، روز تولد دوباره اسلام ناب محمدی(ص) است و در این روز نظامی که توسط پیامبر اکرم(ص) پایه گذاری شده بود، بعد از  هزار و400 سال دوباره به غدیر و آموزه های دینی و اسلامی بازگشت.

وی افزود: راهپیمایی 22 بهمن، روز اهتزاز و نمایش شناسنامه انقلاب اسلامی ایران است و همه باید در بزرگداشت این روز با حضور پرشور خویش در راهپیمایی عظمت و عزت ایرانی اسلامی را به نمایش بگذارند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha