چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جمکران

حوزه/ رئیس مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی گفت: برگزاری مسابقات قرآن و عترت بسیج دانشجویی سراسر کشور در مسجد مقدس جمکران مقدمه ای برای فعالیت ها و ارتباطات دانشجویی در این مکان مقدس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، رحیم قربانی،‌ با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی گفت: این جشنواره از روز شنبه 18 بهمن‌ماه آغاز و به مدت سه روز برگزار شد.

وی افزود: روز جمعه 17 بهمن‌ ماه پذیرش مسابقات را در استان قم داشتیم و مراسم افتتاحیه در ساعت 9 صبح روز شنبه، 18 بهمن‌ ماه در پردیس فارابی دانشگاه تهران واقع در قم برگزار شد.

قربانی با اشاره به حضور 350 فعال و نخبه بسیج دانشجویی در این دوره از مسابقات افزود: این افراد برگزیدگان مرحله دانشگاهی و استانی بوده‌اند که از مهرماه امسال روند برگزاری آنها آغاز شده بود و از هر استان در هر بخش مسابقه تنها یک نفر مجاز به شرکت بوده است.

رییس مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: این دوره از مسابقات در بخش‌های شفاهی،‌ کتبی و پژوهشی برگزار می‌شود که رشته‌های بخش شفاهی شامل حفظ 12 جز قرآن کریم، ‌قرائت، تواشیح، دعاخوانی، دکلمه‌خوانی و سخنوری است.

قربانی با بیان اینکه میزبان این دوره از مسابقات بسیج دانشجویی استان قم است،‌ اظهار کرد: برنامه‌ های متنوعی برای این دوره از مسابقات در نظر گرفته شد که از جمله آنها برگزاری محفل قرآنی در حرم مطهر حضرت معصومه(علیهاالسلام) در روز شنبه 18 بهمن ماه بود و برای اولین بار است که اختتامیه مسابقات در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود که فضای معنوی خاصی هم فراهم شده است.

قربانی با اشاره به اینکه محوریت هر دوره یکی از ائمه معصومین(علیهم السلام) است تصریح کرد: محوریت دوازدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت بسیج دانشجویی امام دوازدهم بود،‌ علاوه بر این،‌ دوره دوازدهم را به نام یادواره شهدای قرآنی دانشجو برگزار می‌کنیم و علت برگزاری مسابقات در مسجد مقدس جمکران همین دلیل است.

رئیس مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی درباره داوران این دوره از مسابقات اظهار کرد: تلاش کردیم تا از

انتهای پیام 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha