جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حماسه در خاک

حوزه/ مردم اهواز در میان انبوه ریزگردهای جنوب برای بار دیگر حماسه آفریده و ارادت خود به ولایت فقیه و نظام اسلامی ایران را ثابت کردند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، امروز مردم خوزستان به ویژه شهرهای مرکزی همچون اهواز، کارون و باوی، با حضور پرشور و گسترده خود در راهپیمایی سراسری 22 بهمن، به همه نشان دادند که همچون سال های جنگ تحمیلی، در هر شرایطی برای حمایت از آرمان و ارزش های خود به ویژه ولایت فقیه در میادین حاضر خواهد شد و این بار نیز این واقعیت جلوه دیگری را از خود به نمایش گذاشت.

امروز گرد و غبار، همراه با ورزش بادی نسبتا شدید، سراسر اهواز را فرا گرفته بود، به گونه که راه رفتن معمولی هم سخت بود، اما این مردم اهواز که به خوبی درس مقاومت و ایستادگی را آموخته بودند، یکپارچه و منسجم در کنار هم برای سر دادن شعارهای «لبیک یا خامنه ای» و «وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد» و همچنین فریاد های «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» کنار هم صف کشیده و از اعماق وجود اعلام بیعتی دوباره با آرمان های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، کردند.

جلوه ای از حضور روحانیت در طوفان گرد و خاکدر این بین حضور طلاب و روحانیان جلوه دیگری بود، طلابی که با ماسک بر صورت پلاکاردهای مرگ بر آمریکا را به جای تکبیر بلند کرده بوند و به نوعی فریادشان را با سکوت به گوش دیگران رساندند.

هیچ کس نای نفس کشیدن نداشت

امروز اگر چه هیچ کس نای نفس کشیدن نداشت، اما همه با جان و دل آمده بودند تا به رهبر و امام زمانشان ثابت کنند، مردان و زنان خوزستانی، هیچ گاه میدان را خاکی نگذاشته و رهبرشان را نیز تنها نمی گذارند.

بنا بر این گزارش، از دیروز که موج جدیدی از ریزگردها وارد اهواز شده بود، مسیر راهپیمایی از سوی ستاد دهه فجر خوزستان تغییر یافته و جایگاه شروع از راه چهارراه سلمان فارسی معین شد، اما مردم ولایتمدار و غیور اهوازی، از همان پل نادری راهپیمایی خویش را آغاز کردند با وجود طوفان شدید هوا، از ادامه مسیر خسته نشدند.

حضور وزیر بهداشت و حاشیه های آن

اما حضور وزیر بهداشت، در میان جمعیت با حاشیه هایی همراه بود که برخی از این حواشی، به گونه ای گوشه هایی از دردهای چندین ساله مردم اهواز بود. حاشیه ای همچون اعتراض و شکایت مردم از عدم رسیدگی به موقع مسؤولان برای توجه به وضعیت آب و هوای خوزستان و اکتفا به بیان برخی شعارهای همیشگی و گول زننده!.

همراهی علمای خوزستان با مردم در انبوه ریزگردها

یکی دیگر از حواشی این راهپیمایی حضور علما و روحانیون سرشناس خوزستان، همچون آیت الله موسوی جزایری و دیگر اعضای خبرگان رهبری در خوزستان بود که الحق و الإنصاف این روحانیت معزز، همواره و از جان و دل حامی مردم و مددکار آنها در زمینه های مختلفی بوده اند.

خدمات رسانی ضعیف

نکته قابل توجه و البته تأمل برانگیز در این راهپیمایی خدمات رسانی بسیار ضعیف هلال احمر بود که به نظر می رسد این خدمات رسانی نیز تنها برای نشان دادن ارائه خدمات به مردم در مقابل چشم مسؤولان حاضر در برنامه بود.

قرائت قطعنامه و پایان حماسه مردم اهواز

برپایه این گزارش، به دلیل وجود طوفان گرد و غبار مسیر راهپیمایی تا مصلی مهدیه امام خمینی(ره) ادامه داشت که سخنرانی دکتر سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین قرائت قطع نامه، پایان بخش راهپیمایی 22 بهمن سال 1393 در اهواز بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha