جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام رحیمیان

حوزه/تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: داعش و گروهای تکفیری، سنی و شیعه نیستند؛ بلکه پیرو اسلام آمریکایی و انگلیسی هستند که در بین اهل تسنن و شیعیان، برای جدایی و تفرق امت اسلامی، رسوخ کرده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به نقل از روابط عمومی مسجد جمکران، حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان در دیدار جمعی از قاریان و حافظان قرآن از کشور مصر ضمن خیر مقدم به ایشان گفت: امام صادق(علیه السلام) می فرمایند:« کسی از شما به حقیقت ایمان نمی رسد تا اینکه بیگانه ترین مردم از خود را به خاطر ایمان داشتن به خدا و عمل به دستوراتش دوست بدارد و نزدیک ترین مردم را به خود از نظر نسبت خانوادگی به خاطر دشمنی او با دستورات خدا دشمن بدارد.»

وی افزود: براین اساس ما هیچ کدام از مرزهای جغرافیایی که انسان ها ایجاد کرده اند را  حقیقی نمی دانیم و تنها مرز ایمان و کفر را قبول داریم، به همین جهت به مؤمنین در هر کجای عالم علاقه مندیم و کافرین را حتی اگر از خویشانمان هم باشند، دوست نداریم.

نماینده ولی فقیه در مسجد مقدس جمکران ضمن ابراز امیدواری به استقرار نظام اسلامی در کشور مصر اظهار داشت: ما علاقه مندیم در راستای مصالح امت اسلام، ملت های مصر و ایران بیش از پیش به هم نزدیک شوند و  افق تعاملات بین دو ملت را مثبت و امیدوار کننده می بینیم.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان نابودی اسرائیل را زمنیه ساز نزدیکی بیشتر امت اسلامی دانست و افزود: اعتقاد و تأکید ما این است که داعش و گروهای تکفیری سنی و شیعه نیستند؛ بلکه پیرو اسلام آمریکایی و انگلیسی هستند که در بین اهل تسنن و شیعیان برای جدایی و تفرق امت اسلامی رسوخ کرده اند، در حالی که اصول اساسی اعتقادات ما مشترک و مؤلفه های وحدت ما بیش از مؤلفه های تفرق ماست.

وی با اشاره به حدیث «انّي تاركٌ فيكم الثّقلين كتابَ اللهِ و عترَتي اهلَ بَيتي» گفت: نشانه اعتقاد و علاقه به اهل بیت(علیهم السلام) آن است که اهتمام جدی به قرآن کریم داشته باشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حسب تأکیدات مقام معظم رهبری توجه به قرآن در جامعه ایران بیش از پیش افزایش یافته به نحوی که تعداد حافظان، قاریان و مفسرین قرآن در این چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha