جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید مهدی ابطحی -  حوزه خواهران اصفهان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان از تحصیل 7 هزار و 700 بانوی طلبه در 56 مدرسه این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید مهدی ابطحی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، از آغاز پذیرش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خبر داد و گفت: بیش از 413 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور فعالیت دارند.

وی با بیان این که در حال حاضر بیش از 70 هزار طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند، افزود: حوزه های خواهران در سه مقطع سطح 2(کارشناسی)، سطح 3(کارشناسی ارشد) و سطح 4(دکترا) از بین بانوان علاقه مندان دارای شرایط لازم، ثبت نام به عمل می آورد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ادامه داد: امسال برای نخستین بار در استان اصفهان، از بین واجدین شرایط در مقطع سطح چهار(معادل دکترا) ثبت‌نام به عمل می آید.

حجت الاسلام ابطحی با اعلام آمار مدارس علمیه خواهران استان اصفهان، گفت: بالغ بر 56 مدرسه با 7 هزار و 700 طلبه و 550 استاد، در استان اصفهان فعال می باشند که از این تعداد 8 مدرسه تخصصی در رشته های تفسیر، علوم حدیث و قرآن، فقه و اصول، ادبیات، اخلاق، کلام و ... به تربیت طلاب می پردازند.

وی خاطرنشان کرد: از امروز 25 بهمن ماه، به مدت 10 روز، پذیرش حوزه های خواهران برای سال تحصیل 95- 94آغاز شده و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت  www.hc.irاقدام به ثبت نام نمایند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان همچنین از تدریس سرفصل دروس حوزوی در مدارس سطوح دو و سه توسط اساتید خواهر به طور کامل خبرداد و گفت: حوزه های خواهران به پشتوانه رهبرمعظم انقلاب و مراجع عظام تقلید، از جایگاه خوبی به عنوان مراکز دینی و گسترش دهنده معارف اسلامی برخودارند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha