پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 344735
۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
حجت الاسلام حمید ارشاد ارومیه

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی با تاکید بر حضور رسانه حوزه علمیه در فضای مجازی، تبلیغ دینی را یکی از ابزارهای موفق و گیرا در این عرصه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام حمید ارشاد در بازدید از غرفه خبرگزاری حوزه در هفتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های آذربایجان غربی، با بیان نقش رسانه های مجازی در تبیین چهره زیبای مکتب اسلام در دنیا اظهارداشت: رسانه های فعال در عرصه فضای مجازی نقش مهمی در انعکاس اخبار و رویدادهای مهم حوزه های علمیه و علمای دینی دارند.

وی ، تبیین و شبهه زدایی از تبلیغات سوء دشمن از اسلام ناب محمدی را موثر دانست و تصریح کرد: اسلام دین نوع دوستی، مدافع حقوق بشرو راهگشای انسان در همه عرصه های زندگی مادی و معنوی بشریت است، چنانکه نامه مالک اشتر به حضرت علی(ع) که عالی ترین سبک اخلاقی در دنیا را ارائه داده است، نمونه موفق و پذیرفته شده در کل دنیا است که زینت‌بخش سازمان ملل می‌باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی اصل امانتداری را از وظایف رسانه دانست و افزود: رعایت حقوق مخاطب و امانتداری در القای پیام صحیح و محتوای اصلی از بسیاری از آسیب های فضای مجازی و شایعه پراکنی در جامعه جلوگیری کرده و صحنه را برای تحرکات خصمانه دشمن جهت اختلاف افکنی در نظام تنگ می کند.

وی، تبلیغ مبانی دینی و احیای ارزش های الهی را از اهم وظایف رسانه حوزه عنوان کرد و گفت:  رسانه حوزه نقش سنگینی در کسب رضایت و رفع نیازمندی های فکری و معنوی مخاطبان دارد به گونه ای که مخاطب با دریافت پیام هایی در قالب سبک زندگی اسلامی برطبق قرآن و سیره ائمه اطهار(ع) می تواند برنامه زندگی خویش را طراحی نموده و ازسویی دیگر به نقش بازدارنده خود در کاهش معضلاتی چون آمار طلاق و چالش های اجتماعی تلاش کند.

حجت الاسلام ارشاد در ادامه با بیان وظایف معاونت تهذیب حوزه های علمیه در استان خاطرنشان کرد: تربیت و بالندگی معنوی و ارتقای تهذیبی طلاب در عرصه های فردی و اجتماعی از اهم اهداف این معاونت در حوزه علمیه است.

وی همچنین افزود: اعزام مبلغ، انجام مشاوره در زمینه دینی و شبهه زدایی در باورهای اعتقادی جامعه در کنار دانش افزایی طلاب و خانواده های مبلغین از دیگر برنامه های معاونت تهذیب است که ارتقای سطح قرآنی طلاب در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ و مفاهیم و آشنایی با کلام اهل بیت(ع) از جمله آنها است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم در حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: رقابت نزدیک به 200 نفر از طلاب استان در رشته های قرائت، حفظ، ترتیل، اذان، مدیحه‌سرایی، ابتهال و علوم حدیث و تفسیردر هفته اول اسفندماه برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha