جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اکبر سعادت - سمیرم

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان سمیرم گفت: کمبود روحانی در این شهرستان یک خلاء فرهنگی به شمار می‌رود.

حجت الاسلام اکبر سعادت، در گفت و گو با خبرنگار «حوزه»، در اصفهان با اشاره به تاریخچه مدرسه امام صادق(ع) شهرستان سمیرم، اظهار داشت: این مدرسه قبل از انقلاب توسط چند نفر از علما و روحانیون سرشناس احیا و بعد از انقلاب در سال 1389 توسط مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان بازسازی شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 60 طلبه در پایه‌های یک تا 6 در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

مدیرمدرسه امام صادق(ع) سمیرم با بیان اینکه به مدت 2 سال است در این مدرسه مشغول خدمت شده،  تصریح کرد: طی سال گذشته نخستین گروه از این مدرسه فارغ التحصیل شدند که تعداد آنها 11 نفر بوده است.

حجت الاسلام سعادت، در ادامه سخنان خود در خصوص مشکلات فرهنگی شهرستان سمیرم، بیان داشت: یکی از مهم ترین مشکلاتی که در این شهرستان وجود دارد، این است که اساتیدی که دارای سابقه تدریس طولانی هستند، با توجه به فاصله زیاد از مرکز استان در این شهر کمتر حضور می‌یابند.

وی، شهرستان سمیرم را دارای فقر فرهنگی دانست و تاکید کرد: این شهر احتیاج فراوانی به علما و روحانیون دارد.

مدیر مدرسه امام صادق(ع) سمیرم با اشاره به فعالیت های فرهنگی و تهذیبی این مدرسه، اظهار داشت: مطرح کردن حوزه در سطح شهر سمیرم، رسیدگی به مشکلات مساجد شهر، حضور فعال در جلسات شورای اداری شهرستان، صاحب نظر و ایده بودن در مسائل مهم شهری از قبیل ورود به کمیسیون فرهنگی  از جمله اقدامات فرهنگی ما طی سال گذشته تاکنون بوده است.

وی به تاثیر مهم حوزه در اداره شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: تا چند سال گذشته تعداد زیادی از مردم سمیرم از وجود مدرسه حوزوی در این شهرستان اطلاع نداشتند، به همین دلیل سعی کرده‌ایم تا این مدرسه را در مسایل جاری شهر سمیرم وارد کنیم و در خصوص افزایش رابطه شهروندان و حوزه علمیه تلاش‌هایی را انجام داده‌ایم.

حجت الاسلام سعادت با اشاره به دیگر مشکلات فرهنگی این شهرستان گفت: به رغم اینکه 30 مسجد و حسینیه در این شهرستان وجود دارد، اما متاسفانه تنها 5 مسجد در خصوص اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء فعال هستند.

مدیر مدرسه امام صادق(ع) سمیرم، قطب فرهنگی این شهرستان را حوزه علمیه دانست و تصریح کرد: ما سعی نموده ایم تمام برنامه ها و مناسبت های مذهبی را از طریق حوزه علمیه سمیرم به مردم اعلام کنیم.

وی در آخر بیان داشت: امیدواریم بتوانیم با اقدامات انجام شده جایگاه اصلی که حوزه علمیه در فرهنگ سازی را احیاء کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha