پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 واعظ موسوی

حوزه/ انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه با هم افزایی نیروها و تجمیع امکانات می تواند گام های موثری در رساندن کلام حق به اقصی نقاط دنیا بردارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد واعظ موسوی در حاشیه مراسم انتخاب هیئت مدیره انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، گفت: با توجه به اینکه مسئولیت ذاتی حوزه‌ های علمیه و هدف اصلی همه کسانی که قدم در این مسیر می گذارند این است که بعد از رسیدن به مراحلی از رشد علمی و اخلاقی بتوانند آموزه‌های مکتب اهل‌بیت (ع) را در اقصی نقاط دنیا تبلیغ کنند؛ لذا احساس می‌شد که وجود انجمنی که هم اهل ارتباطات باشد و هم این مسئولیت ذاتی حوزه که تبلیغ است را بر عهده بگیرد در بین انجمن‌های مختلف علمی موجود در حوزه خالی بود.

وی ادامه داد: بسیاری از دوستان سال‌ها قبل تلاش‌های بسیاری انجام دادند تا بتوانند انجمنی در این راستا تشکیل دهند و اخیراً به همت تعدادی از عزیزانی  که دغدغه‌ای در این زمینه داشتند از هیئت اعطا مجوز این انجمن صادر شد و پس از عضوگیری اولیه انتخاب هیئت مدیره انجام شد.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه بیان کرد: امیدواریم همه کسانی که عضو انجمن هستند و کسانی که دل در گرو تبلیغ مفاهیم دینی دارند دست به دست هم دهند تا انجمن بتواند در این مسیر راهکارهای مناسب را ارائه دهد و با استفاده از ساز و کارهای مناسب تبلیغ و ایجاد ارتباط و بهره‌گیری از استعدادهای موجود در حوزه و حوزویان و کسانی که دلشان می‌خواهد که این انجمن را کمک کنند بتواند با هم افزایی نیروها و تجمیع امکانات گام‌های موثری در رساندن کلام حق به اقصی نقاط دنیا بردارد.

وی با بیان اینکه مسلماً از دیرباز مسئولیت تبلیغ و ارشاد و راهنمایی مردم مخصوصاً در بین تشیع بر عهده حوزه‌های علمیه بوده است گفت: به نظر می رسید که پراکنده کاری‌ها و عدم تجمیع امکانات و نیروها باعث می‌شد که توانمندی تعدادی از نیروها هدر رود و بهره‌گیری مناسب از این همه پتانسیل موجود در حوزه‌های علمیه انجام نگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی ادامه داد: با شکل‌گیری چنین انجمنی می توان با مدیریت مناسب و استفاده از همه افکار و اندیشه‌هایی که در این مسیر گام نهادند سازمان‌دهی مناسبی به امور تبلیغی و ایجاد ارتباط با استفاده از امکانات روز بهره مناسب را گرفت.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha