جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ابراهیم رئیسی

با نگاهی تاریخی متوجه جاهلیت مدرن غرب می شویم که علی رغم مجهز بودن به دانش و فناوری و امپراطوری رسانه ای، اما جاهل اند/ نظام هیچ گونه فسادی را تحمل نمی کند و با مفسدین، برخورد عبرت آموز می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این که رسالت همه پیامبران الهی دعوت به توحید ودوری از طاغوت بوده است، اظهار کرد:خداوند در قرآن کریم  رسالت انبیاء را دعوت به بندگی خدا و اجتناب از طاغوت معرفی کرده  و این مهم رسالت رسولان الهی در طول تاریخ بوده است.

دادستان کل کشور ادامه داد: یک جلوه از دعوت به بندگی خدا و دوری از طاغوت، در زمان حیات امام خمینی (ره) در ارسال نامه به گورباچف بود که او  را دعوت به توحید و مطالعه دین وآموزه های دینی کردند.

*فطرت های پاک جوانان اروپا و آمریکا

عضو خبرگان رهبری با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی، گفت: این حرکت زیبای ایشان، از جنس همان دعوت به توحید امام (ره) بود. مقام معظم رهبری با مخاطب قرار دادن فطرت های پاک جوانان اروپا و آمریکا آنها را به توحیدو خداپرستی، مطالعه و فهم قرآن کریم و شناخت اولیای دین بویژه شخصیت بی نظیر پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) دعوت کردند.

وی با بیان اینکه دولتمردان اروپایی و آمریکایی به قدری مرتکب ظلم وستم شده اند که پیام حق در آنان اثرگذار نیست، گفت: انقلاب ما علی رغم نورانیت، پیام های ناب و... که داشته نتوانسته سیاست، روش وسلوک ورفتار سران غرب را در مواجهه با انقلاب اسلامی تغییر دهد و این مسئله نشان می دهد که پیام حق در وجود دولتمردان غربی جای نمی گیرد. البته از این جهت ما نگران نیستیم چون تاریخ چهره هایی را که به پیامبر(ص) ومعجزات ایشان ایمان نیاوردند و تا آخر ایستادگی کردند را معرفی کرده است.

*جاهلیت مدرن غربی

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اضافه کرد: وقتی در طول تاریخ به ابوجهل ها نگاه می کنیم، متوجه جاهلیت مدرن غربی می شویم که علی رغم مجهز بودن به سلاح دانش وفناوری و امپراطوری رسانه ای، اما جاهل اند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: تجربه نشان داده دل های پاک، پذیرای حق هستند و فقط کافی است که به مسیر معرفت و شناخت حق سوق داده شوند که این دعوت را رهبر معظم انقلاب انجام دادند.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: باید حوزویان و فرهیختگان زمینه جوانان غربی را به تفسیر و تبیین قرآن، آن هم از لسان مفسران ومبینان واقعی یعنی اهل بیت عصمت وطهارت را فراهم آورند.

*ضرورت ترجمه قرآن به زبان های زنده دنیا

 وی با تاکید بر ضرورت ترجمه قرآن به زبان های زنده دنیا، گفت: تر جمه قرآن باید گویای آیات نورانی آن باشد، قطعا هر ترجمه ای نمی تواند طراوت و حلاوت متن آیات قرآن را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد:  برای آگاهی جوانان اروپایی باید ابتدا ترجمه های سلیس و گویا یی از قرآن کریم ارائه گردد و پس از آن، مفاهیم ناب آن هم از لسان اهل بیت عصمت و طهارت در اختیار آنان قرار گیرد تا بتوانند  به مفاهیم نورانی و انسان ساز قرآن دست یابند.

*اسلام داعشی و القائده ای!

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز غربی ها می خواهند اسلام را در شکل داعش، القاعده و جریان های وهابی و سلفی به جهانیان معرفی کنند، افزود: نکته حائز اهمیت معرفی پیامبراسلام(ص) و شخصیت ایشان به جوانان غربی است. ما باید زندگی، شخصیت، سیره و سنت پیامبراعظم(ص) و آنچه که امروز مورد نیاز مغرب زمین است را به آنها معرفی و عرضه کنیم.

وی به مسئولیت حوزویان ودانشگاهیان در این زمینه اشاره کرد و ابراز داشت: باید با تدوین کتاب هایی با زبان روز در زمینه  شخصیت و زندگی پیامبر گرامی اسلام(ص)، بشریت را با حقیقت اسلام ناب آشنا کرد.

*لزوم بسیج همگانی و انتشار جهانی پیام رهبری

دادستان کل کشور اشاره به اینکه مقام معظم رهبری پیام حق را به جوانان اروپایی منتقل کردند، افزود: حوزویان، رسانه ها به ویژه صدا و سیما، دانشگاهیان، مجموعه های فکری و فرهنگی و همه دستگاه های تبلیغی و رسانه ای باید فعالانه پیام رهبر معظم انقلاب را در سطح جهانی منتشر و تبیین کنند تا جرقه ای که رهبری در ذهن جوانان غربی زدند، مشتعل شود و به حقیقت اسلام دست یابند.

 حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه مسئولیت علما در طول تاریخ، یکی تعدیل و دیگری تعلیم بوده است، عنوان کرد: علما باید هم برای علم آموزی بشریت وهم  مبارزه با فساد و اجرای عدالت تلاش کنند.

*نظام مصمم به مبارزه با فساد است

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ماهیت انقلاب اسلامی ضدیت و مقابله با فساد است، بیان کرد: انقلاب اسلامی هم با فساد رژیم پهلوی و ستمشاهی و هم با افرادی که به نحوی می خواستند فساد فکری و اخلاقی بویژه فساد اقتصادی را در جامعه رواج دهند، برخورد کرده است.

*در مقابل مفسدان کوتاه نمی آییم

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مصمم است که فساد در هیچ جای مملکت لانه نکند و هرگز در مقابل مفسدان کوتاه نمی آید و از ابتدای انقلاب تاکنون نیز برخورد های جدی هم شده و از این پس هم نظام قضایی مصمم تر از گذشته، هیچ گونه فسادی را تحمل نمی کند و با مفسدین، عبرت آموز برخورد می کند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha