پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه / امام جمعه قم گفت: اگر امروز مذاکره کنندگان ما در یک جبهه و 1+ 5 در جبهه دیگر قرار دارند، از برکت حر کت امام خمینی(ره) و خون شهیدان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امروز در کنگره شهدای دانشجوی استان قم که در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد،  اظهارداشت: در زیارت نامه ها و عرض ادبی که به اهل بیت علیهم السلام آموخته ایم که به شهیدان بگوییم شما عطر این کشورید؛ سرزمینی که شهید از آن عبور کند و یا در آن بیارامد، پاکیزه می شود.

وی با بیان این که شهیدان، علما و اندیشمندان، سرزمین ها را طیب و طاهر می کنند، افزود: در این سرزمین باید هر روز شاهد ثمری باشیم که ایران اسلامی از برکت علم علما و خون شهیدان به دست آورده است.

وی بیداری اسلامی را نتیجه این سرزمین پاک برای جهانیان معرفی کرد و گفت: خدا به ما آموخته که از شهید چنین یاد کنیم، معارفی که اسلامی درباره شهید و شهادت دارد، در جای دیگری وجود ندارد.

وی با بیان این که شهیدان به خوبی فهمیدند که انسان در این دنیا ماندنی نیست، از این رو بهترین مرگ را برای لقاءالله انتخاب کردند و آبرومندانه از پوست جسمانی خود خارج شدند. کسی که مرگ را نابودی و پوسیدن می داند، چطور می تواند به چنین جایگاهی برسد؟

وی افزود: شهیدان با عشق و انگیزه خود راهی را برای امروز و فردای ما در جهان باز کردند که به برکت این راه ها، کشور در اوج اقتدار قرار دارد حرف اول را در منطقه می زنیم. اگر امروز مذاکره کنندگان ما در یک جبهه و  1+5 در جبهه دیگر قرار دارند، از برکت حر کت امام خمینی(ره) و خون شهیدان است.

وی با بیان این که خدا بدون این شهیدان نیز می توانست این موفقیت ها را به ما بدهد، افزود: بناست که در این مسیرعده ای راه را باز کرده و افتخار آفرینی کنند. شهیدان سخنشان این است که افتخار می کنیم که خدا ما را انتخاب کرد که راه های بسته را به روی شما باز کنیم.

وی افزود: بنابراین  وقتی رزمندگان فی سبیل الله موفقیتی را به دست می آورند، همه را از سوی خدا می دانند.

وی افزود: شهیدان به وظیفه خود عمل کردند و امروز نوبت ما و شما دانشگاهیان است؛ باید راهی که شهیدان در پیش روی ما باز کرده اند، حفظ و آن را ادامه دهیم. نباید خدای نکرده عده ای آگاه و یا ناآگاهانه این راه را ببندند و مسیر علمی دانشگاه های ما و فرزانگی و رشد و تعالی که با بهای سنگین به دست ما آمده را مسدود سازند.

انتهای پیام// 15/ 313

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha