چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 344861
۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
78

حوزه / با حضور حجت الاسلام و المسلمین ربانی، رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه، 20نفر از طلاب برتر و ممتاز مدارس علمیه اهواز تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین ربانی، در این مراسم با  با بیان اینکه ارزش انسان به اندیشه اوست، گفت: قرآن کریم کسانی را که فکر و اندیشه صحیح نداشتند و عامدانه در برابر حق ایستادند را مرده می خواند؛ از این رو پیامبران و انبیاء الهی آمدند فکر بشر را درست کنند چرا که ارزش و حیات انسان به اندیشه او خواهد بود.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه طلبه‌گی یعنی پا در مسیر اصلاح اندیشه انسان گذاشتن افزود: شما مصلح آن چیزی هستید که حقیقت انسان به آن وابسته است؛ طلبگی یعنی آمدیم اندیشه مان سالم و صالح شود و مردم را به مسیر عبودیت و بندگی راهنمایی کنیم.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام علیرضا قربانی، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، با بیان این که طلاب خوزستانی تاکنون خدمات ارزنده ای به نظام اسلامی ایران انجام داده اند، گفت: در استان خوزستان طلاب در کنار درس و بحث در میدان عمل نیز حاظر هستند و خوشبختانه تا کنون نیز خدمات ارزنده ای به این نظام و انقلاب و به ویژه استان خوزستان انجام داده اند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز در ادامه افزود: کم شدن دغدغه های طلاب و تمرکز بر مباحث علمی از تاکیدات مقام معظم رهبری بود که مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در این راستا خدمات شایانی انجام داده است.

وی با بیان اینکه بعد از قم، استان خوزستان بیشترین پذیرش طلبه را دارد، گفت: در اهواز 17 مدرسه بلند مدت و سفیران، فعال و در حال پرورش مبلغ هستند و در این میان مدرسه امام خمینی(ره) 30 سال سابقه داشته و بزرگترین مدرسه خوزستان است.

لازم به ذکر است در پایان این نشست از 20 طلبه ممتاز مدارس اهواز تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha