شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سید حسن ربانی

حوزه/ رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان این که رسالت طلاب اصلاح اندیشه ها است، گفت: طلبگی یعنی آمدیم اندیشه مان سالم و صالح شود و مردم را به مسیر عبودیت و بندگی راهنمایی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی، رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، امروز در نشست صمیمانه با طلاب مدارس علمیه اهواز، با بیان اینکه طلبگی نعمت بزرگ و عظیمی است، گفت: خداوند بهترین شغل که همانا امر هدایت و دستگیری از مردم است را برای انبیاء انتخاب کرده و این همان راهای‌ست که طلبه در آن پا می گذارد.

وی با بیان این که طلبگی با فکر، اندیشه، قلب و عاطفه انسان سر و کار دارد، بیان داشت: به یقین رسالت طلبه سربازی ولی عصر(عج) و اصلاح اندیشه ها است؛ چرا که ارزش انسان به اندیشه او است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی، در ادامه با اشاره به این که شما طلاب مصلح آن حقیقتی هستید که انسان به آن وابسته است، تصریح کرد: قرآن کریم کسانی را که فکر و اندیشه صحیح نداشتند و عامدانه در برابر حق ایستادند را مرده می خواند و به همین دلیل نیز پیامبران و انبیاء الهی آمدند تا فکر بشر را درست کنند.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه طلبگی یعنی پا در مسیر اصلاح اندیشه انسان گذاشتن است، اظهارداشت: طلبگی یعنی آمدیم اندیشه مان سالم و صالح شود و مردم را به مسیر عبودیت و بندگی راهنمایی کنیم.

وی در ادامه  با تاکید بر اینکه طلبگی را نعمتی بزرگ دانست و گفت: خداوند متعال در آیه «لَئِن شَكَرْتُمْ لأَزِيدَنَّكُمْ» با چهار تاکید میگوید اگر شکر کنید خودتان را زیاد میکنم؛ یعنی وجود انسان به واسطه شکر توسعه میابد؛ پس بدین صورت اگر ظرفیت ها بالا رفت، نعمت ها نیز افزایش پیدا می کند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی به راهکارهای شکر نعمت الهی اشاره کرد و گفت: توجه جدی به درس خواندن، فهم عمیق از متون علمی و دینی، نظم در کار و مطالعه و انس با قرآن و روایات، از مواردی است که باید برای شکر نعمت طلبگی از خداوند متعال به جا آورد.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه، با بیان این که حوزه حافظ فرهنگ تشیع است، اظهار داشت: به راستی که آینده جهان بشریت در دست شماست، پس با توکل به خدا و توسل به اهل بیت و همچنین ارتقاء سطوح علمی خویش، از فرهنگ ناب شیعی حفاظت کنید.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha