شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ معین دقیق

حوزه/ روحانی لبنانی گفت: در طول سال‌های گذشته نه تنها شیعیان لبنان دیگر در حاشیه نیستند؛ بلکه روز به روز تبدیل به قدرتی می‌شوند که رقیبی برای آن‌ها در منطقه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شیخ معین دقیق سه شنبه شب در مراسم بزرگداشت شهدای قنیطره در مدرسه معصومیه قم با اشاره به خاطره‌ای از یک خانواده که در یک شب جمعه در جنوب بیروت به مزار شهید عماد مغنیه  رفته بودند گفت: پدربزرگ این خانواده از بچه‌ها پرسید که می‌خواهید در آینده چکاره شوید و فرزند25 ساله آن‌ها گفت که من یک هفته دیگر به شما می‌گویم که علاقه من چیست!

وی گفت: بعد از یک هفته خبر شهادت آن جوان آمد و در واقع او شهادت را برای خود ترسیم کرده بود.

سخنران این مراسم با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) در مورد مقام و ارزش شهدا بیان کرد: شهدای دوران ما در بدترین روزگار و با دشمن‌ترین دشمنان اسلام جنگیدند و به شهادت رسیدند.

روحانی لبنانی تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شیعیان لبنان در حاشیه زندگی می‌کردند و هیچ ارزشی را برای آن‌ها در نظر نمی‌گرفتند و توانایی انجام کاری را نداشتند.

وی با بیان اینکه رژیم اشغالگر صهیونیستی در خواب خود رویای اشغال لبنان را می‌دید گفت: در سال 1982 این رژیم به لبنان حمله کرد و توانست به نزدیکی بیروت برسد.

شیخ معین دقیق تصریح کرد: در آن زمان رهبری داشتیم که در جماران بود و نیروهای سپاه را به سمت لبنان گسیل داشت تا جوانان لبنان را تربیت و آماده مبارزه کنند.

وی ابراز داشت: با فرمایشات امام خمینی، می‌بینیم که در طول این سال‌ها نه تنها شیعیان لبنان در حاشیه نیستند، بلکه روز به روز تبدیل به قدرتی می‌شوند که رقیبی برای آن‌ها در منطقه وجود ندارد.

روحانی لبنانی عنوان کرد: پیروزی‌های شیعیان روز به روز بیشتر می‌شد و به برکت فرمایشات امام (ره) و به برکت خون شهدا هر جا که شهیدی تقدیم کردیم به پیروزی بزرگی رسیدیم.

وی تصریح کرد: پس از شهادت شیخ راغب، نیروهای مقاومت، رژیم صهیونیستی را به منطقه‌ای که به آن کمربند امنیتی گفته می‌شود راندند و پس از شهادت سید عباس موسوی رژیم صهیونیستی از لبنان به غیر از منطقه شبعا خارج شد.

شیخ معین دقیق ادامه داد: بعد از شهادت عماد مغنیه اسرائیل در رعب و وحشتی زندگی می‌کند که در هیچ زمانی این‌چنین وحشتی نداشته است.

وی گفت: نقشه صهیونیست‌ها این بود که برای تضعیف مقاومت؛ ابتدا گروه‌های مقاومت را تضعیف کند برای اینکه مقابله با آن‌ها راحت تر از مقابله با کشورهایی بود که محور مقاومت بودند.

روحانی لبنانی بیان کرد: آن‌ها برای اجرای نقشه خود اقدام به راه‌اندازی جنگ علیه لبنان و غزه کردند، ولی همواره با خواری شکست می‌خورند و فهمیده‌اند تا زمانی که کشورهای مقاومت هستند نمی‌توانند بر گروه‌های مقاومت غلبه کنند.

وی اذعان داشت: آن‌ها برای تضعیف کشورهای محور مقاومت اقدام به راه‌اندازی جنگ داخلی در سوریه کردند و  تصور می‌کردند که این جنگ چند ماهی بیشتر طول نمی‌کشد، ولی با وارد شدن ایران و حزب‌الله به صحنه نبرد آن‌ها نتوانستند در جنگ سوریه نیز موفق شوند.

شیخ معین دقیق گفت: در ابتدا 70 درصد سوریه دست نیروهای معارض بود، ولی امروز کاملاً برعکس شده است و 65 درصد سوریه طرفدار نظام حاکم هستند.

وی مطرح کرد: رهبران رژیم صهیونیستی فکر می‌کردند که حضور در چند جبهه موجب تضعیف توان حزب‌الله شده است و دست به عملیات قنیطره زدند نشان دهند که حزب‌الله توانایی واکنش را ندارد.

روحانی لبنانی عنوان کرد: هدف دیگر آن‌ها تعدی نسبت به سوریه و ایران و سرافکنده کردن حزب‌الله در عدم توانایی در نشان دادن واکنش بود.

وی ادامه داد: قبل از عملیات قنیطره رژیم صهیونیستی شایعه سازی کرده بود، مزدوری وابسته به رژیم صهیونیستی در میان حزب‌الله نفوذ کرده و اطلاعات حزب‌الله به طور کامل لو رفته است و دیگر توانایی اجرای عملیات را ندارند.

شیخ معین دقیق گفت: در این فضا عملیات قنیطره انجام شد و پاسخ حزب‌الله در عملیات شبعا به آن‌ها دارای دستاوردها و تحلیل‌های مهمی است.

وی با بیان اینکه منطقه شبعا متعلق به لبنان است و رژیم صهیونیستی آن را اشغال کرده است گفت: با انتخاب این منطقه آمریکائی‌ها و اسرائیلی‌ها دیگر بهانه نداشتند که این عملیات در سرزمین دیگری صورت گرفته است تا با کمک رسانه این اقدام را تخریب کنند.

روحانی لبنانی با اشاره به ویژگی‌های منطقه شبعا تصریح کرد: دورتادور این منطقه با مین پوشانده شده و رادارهای حرارتی در آنجا مستقر شده است و کل منطقه از هوا رصد می‌شود.

وی افزود: در این شرایط بود که مقاومت توانست در روز روشن به کاروان رژیم صهیونیستی حمله کند و به ماشین‌های این رژیم آسیب برساند.

شیخ معین دقیق با اشاره به اهمیت واکنش سید حسن نصرالله تحت عنوان بیانیه شماره یک گفت: رژیم صهیونیستی باید بداند که این بیانیه شماره یک است و انشا الله بیانیه شماره 10 در قدس شریف صادر خواهد شد.

وی بیان کرد: با این عملیات سراسر رژیم صهیونیستی در یک هراسی به سر می‌برد و باعث شد که فضای حاکم در منطقه عوض شود.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha