پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت‌ الله العظمی سبحانی

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به این که یکی از نکات اخلاقی در شیوه رفتاری خداوند این است که نیکی های بندگان را آشکار و معایب آن ها را مستور می کند، گفتند: در صورتی که زبان جامعه تلخ باشد و فقط معایب را بگوید، عداوت افراد را به یکدیگر پیوند می زند و جامعه به نقطه مطلوب نمی رسد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید صبح امروز در درس خارج فقه خود با اشاره به دعای «یا من اظهر الجمیل و ستر القبیح» اظهار داشتند: یکی از نکات اخلاقی خداوند این است که نیکی های بندگان را آشکار و معایب آن‌ها ها را مستور می کند.

ایشان تصریح کردند: ما نیز در در زندگی خود باید مقید به «اخلاق الله» باشیم؛ همیشه نقاط قوت دوستان را بیان کنیم و از آن ها تعریف نمود که حاکی از سلامت نفس ما باشد.

معظم له بر لزوم ستر عیب از افراد تاکید کردند و گفتند: بر روی عیوب دوستان پرده بیاندازیم و آن ها را بپوشانیم.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اگر زبان ثناگو در جامعه باشد محبت، افراد جامعه را به یکدیگر پیوند می دهد؛ چرا که همه به یکدیگر خوشبین و علاقه مند هستند، تصریح کردند: در صورتی که زبان جامعه تلخ باشد و فقط معایب را گفته شود، عداوت افراد را به یکدیگر پیوند می زند و جامعه به نقطه مطلوب نمی رسد.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه اساتید بزرگ اخلاق حوزه هیچ گاه اجازه غیبت افراد را در مجالس خود نمی دادند، خاطرنشان کردند: اگر در مجالس، کسی شروع به غیبت کرد یا با قدرت علمی مانع شوید یا با خواندن شعری، حدیثی و آیه ای بحث را تغییر دهید.

انتهای پیام/313 /33

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha