شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله جزایری ابتکار

حوزه/ در دیدار رییس سازمان محیط زیست با آیت الله موسوی جزایری بر نقش کلیدی حوزه های علمیه برای ترویج فرهنگ صرفه جویی و حفاظت از محیط زیست کشور تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در اهواز، خانم دکتر معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشور، با حضور در بیت امام جمعه اهواز، با آیت الله موسوی جزایری و جمعی از علمای حوزه، دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار که دیگر مسئولان استانی، همچون استاندار، رییس سازمان محیط زیست خوزستان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و برخی از ائمه جمعه استان حضور داشتند، مسایل زیست محیطی خوزستان و علت های وقوع ریزگردها و راه کارهای رفع آن مطرح و بررسی شد.

آیت الله موسوی جزایری، در این دیدار ضمن درخواست برای انجام فعالیت های ضرب العجلی در راستای بحران ریزگردها، به بیان راه کارهایی برای مقابله با پدیده ریزگردها پرداخت.

اما پس از آن نیز خانم ابتکار با بیان این که استان خوزستان دچار کم آبی و خشکسالی شدید است، اظهار داشت: به یقین یکی از علت های تشدید ریزگردهای معلق در هوا، خشکسالی های عظیمی است که سراسر ایران به ویژه خوزستان را فرا گرفته است.

وی از مصوب شدن طرح هایی برای حل بحران گرد و غبار خوزستان خبرداد و افزود: خوشبختانه در جلسات هیئت دولت مسایل به خوبی بررسی و راهکارهایی برای مهار آن تصویب شد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در بخشی از این جلسه از آمادگی شورا و سایر ائمه جمعه کشور برای ترویج فرهنگ صرفه جویی و حفاظت از محیط زیست کشور سخن گفت و تصریح کرد: به نظر می رسد یکی از بهترین راه ها توجه مردم به مسأله حفاظت از محیط زیست بوده و در این خصوص ائمه جمعه کشور می توانند تأثیر بسزایی در فرهنگ سازی نسبت به این مهم داشته باشند.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه ضمن تأکید بر حل سریع مسایل و مشکلات زیست محیطی خوزستان، از نقش اثر گذار طلاب و روحانیان حوزه های علمیه برای ایجاد فضایی آرام و تببین بایسته های حفظ منابع طبیعی و محیط زیستی در جامعه سخن به میان آمد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha