پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
احمدیان دفتر تبلیغات اصفهان

رئیس موسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره)گفت: کمیسیون شماره یک با عنوان "توسعه، تقویت زبان آموزی، راهکارها وموانع در اصفهان برگزار مي شود.

حجت الاسلام احمدیان، رئیس موسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، به تشریح اهداف و برنامه های برگزاری این همایش پرداخت.

وی گفت: این همایش با عنوان "همایش بزرگ زبان دانان حوزوی" تشکیل خواهد شد و ویژه اساتید، فضلا و زبان دانان حوزوی می باشد.

حجت الاسلام احمدیان ، با تاکید بر اینکه هدف اصلی همایش، تحقق مطالبات مقام معظم رهبری است، گفت: "ارائه ظرفیت های تبلیغی و پژوهشی و آموزشی حوزه های علمیه به مجامع بین المللی"، "تعامل با مراکز بین المللی مرتبط"، "شناسایی زبان دانان حوزه علمیه جهت ساماندهی، آموزش، تقویت و بکارگیری آن ها در عرصه بین المللی"، "نهادینه کردن زبان آموزی در حوزه ها" و "تعامل با مراکز دینی و پژوهشی جهان" از دیگر اهداف کلی این همایش می باشد.

رئیس موسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) با بیان اینکه ذیل این همایش چهار کمیسیون تخصصی تشکیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: هر کدام از کمیسیون ها وظیفه دارند با همفکری متخصصین، ذیل اهداف کارهای تخصصی انجام دهند و نتایج تحقیقات و بررسی هایشان را در خود همایش اصلی ارائه بدهند.

وی افزود: همایش اصلی در شهر مقدس قم و با مشارکت امور بین الملل و زبان آموزی حوزه انجام خواهد شد که محل دبیرخانه همایش و متولی اصلی آن معاونت بین الملل حوزه علمیه می باشد .

حجت الاسلام احمدیان اظهار داشت: کمیسیون شماره یک با عنوان "توسعه، تقویت زبان آموزی، راهکارها وموانع " یکی از کمیسیون هایی است که پنج شنبه سی ام بهمن ماه در اصفهان با مشارکت دفتر تبلیغات اسلامی و موسسه آموزش عالی علامه مجلسی(ره) تشکیل خواهد شد.

 وی ادامه داد: ریاست این کمیسیون بر عهده حجت الاسلام  ارزانی بوده و  از تمامی اساتید و صاحب نظران از قم و سایر نقاط کشور که در انجام امور زبان آموزی قرار دارند، برای شرکت در این کمسیون دعوت بعمل آمده است.

رئیس موسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) ، با اشاره به این که چندین مقاله علمی مورد پذیرش قرار گرفته و قرار است در این کمسیون ارائه شود؛ خاطرنشان کرد: مقاله ها پس از نقد و بررسی و جمع بندی تمامی نظراتی که در این کمیسیون بیان می شود؛ در قالب چکیده تهیه و در همایش اصلی ارائه خواهد شد.

حجت الاسلام احمدیان با بیان اینکه سه کمیسیون دیگر همایش در قم تشکیل خواهد شد، توضیح داد: کمیسیون شماره دو با موضوع "بررسی روش های زبان آموزی متون مختلف" تشکیل می شود.

وی افزود: کمیسیون شماره سه با موضوع  "نیازسنجی جهانی نسبت به روحانیون زبان دان و راه های بکارگیری آن ها" که توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات تشکیل خواهد شد.

حجت الاسلام احمدیان یادآور شد: کمیسیون شماره چهارم هم با عنوان " آسیب های زبان آموزی در ایران و حوزه های علمیه و راهکارهای برون رفت" خواهد بود.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha