جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید حسن ربانی

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: با هدف ساماندهی امور بهداشتی، برای طلاب پرونده سلامت دیجیتالی ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز،  حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی، رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، در دیدار با آیت الله شفیعی، با بیان اینکه سفرهای استانی از جمله برنامه های مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور است، اظهار داشت: در این سفرها از همه مدارس دینی استان بازدید نموده و نکات و صحبت های طلاب شنیده می شود، در همین راستا ضمن بررسی وضعیت طلاب، برای ایجاد انگیزه و روحیه با هدیه مختصری از مدیران، اساتید و طلاب ممتاز تقدیر به عمل می آید.

وی از اعزام گروهی برای سرکشی و بررسی وضعیت مدارس علمیه خوزستان اعزام شده، گفت: این هیئت 12 نفره در همه مدارس استان حضور پیدا کرده و جلساتی با اساتید و طلاب داشته اند که تا کنون آثار و برکات زیادی به همراه داشته و سبب گردید تا ارتباطی بهتر با اساتید و طلاب مدارس داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی به فعالیت های مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور اشاره کرد و گفت: طرح جامع مسکن روحانیون و طلاب تهیه شده و مسئله مسکن در مرکز خدمات به صورت جدی در حال پیگیری بوده ، با این محوریت که مسکن روحانی و طلبه در نزدیکی مدرسه یا مسجدی که حضور داشته باشد.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، یکی دیگر از فعالیت های مرکز خدمات را بحث سلامت طلاب و روحانیون عنوان کرد و بیان داشت: یکی از اقدامات مهم این مرکز ایجاد پرونده سلامت برای کلیه طلاب و دیجیتالی کردن آنها در سامانه مخصوص با هدف شناسایی تفکیک برخی بیماری ها و تلاش برای حل آنها است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی، ارائه خدمات فرهنگی مناسب با شئون طلاب، را دیگر برنامه های مرکز خدمات حوزه برشمرد و افزود: وضعیت معیشت طلاب در حد نامطلوبی است؛ از این رو باید تلاش کنیم  که این حداقل ها جبران شود.

لازم به ذکر است رئیس مرکز خدمات حوزه و هیئت همراه پس از دیدار با آیت الله شفیعی، به دیدار جمعی دیگر از علمای برجسته استان رفتند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha