پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رحیمی صادق فارس

مدیر حوزه علمیه استان فارس با تاکید بر اینکه تهذیب از اصول مهم در حوزه است،گفت: باید در زمینه تربیتی طلاب برنامه های منسجمی در نظر گرفته شود زیرا تهذیب شاخص علم پاک است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی رحیمی صادق، امروز در پنجمین نشست هم اندیشی و دانش افزایی معاونان تهذیب مدارس علمیه استان های جنوبی کشور با اشاره به جایگاه تهذیب در حوزه های علمیه، گفت: مسئله تهذیب، اساسی ترین مسئله حوزه است .

مدیر حوزه علمیه استان فارس تصریح کرد: معاونان تهذیب شبکه اصلی و متولی مسئله مهم تربیت اخلاقی طلاب و مبلغان دینی در مدارس علمیه هستند.

وی افزود: معاونان تهذیب به واسطه رسالتی که دارند به طور مستمر، نیازمند هم اندیشی و دانش افزایی هستند، لذا برگزاری این سلسله نشست ها نیز بر همین اساس در دستور کار حوزه های علمیه کشور قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با اشاره به بخشی از برنامه های این هم اندیشی، افزود: بصیرت افزایی و آشنایی با جدیدترین اصول و فنون مشاوره های تربیتی، دینی، اخلاقی و خانواده از جمله موضوعات آموزشی این دوره سه روزه است.

مدیر حوزه علمیه استان فارس اضافه کرد: در این دوره علاوه بر حضور یکصد نفر از شرکت کننده در کلاسها و کارگاه های آموزشی ، نظرات ، پیشنهادات و تجربیات شرکت کنندگان نیز برای کاربردی کردن و قانون گذاری های جدید در مباحث تهذیب ، تربیت و تبلیغ جمع آوری می شود.

وی تصریح کرد : برای  شرکت کنندگان در پنجمین نشست منطقه ای معاونان تهذیب کشور در شیراز برنامه های جانبی مثل زیارت اماکن مقدس شهر شیراز به ویژه حرم حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) وسید علاالدین حسین (ع) و نیز دیدار با علمای استان و بازدید از ماکن فرهنگی و تاریخی شهر در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در پایان، شرکت معاونان تهذیب جنوب کشور در یادواره آیت الله شهید ربانی، در حرم مطهر حضرت احمد ان موسی (ع) ار از دیگر برنامه های این هم اندیشی اعلام کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha