جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی عباسی - جامعه المصطفی

رئیس پژوهشگاه جامعة المصطفی گفت: مردم به واسطه تفکرات افراطی گروه های تکفیری جان خود را از دست می دهند و متاسفانه این جهالت ها آسیب های بسیاری به چهره دین وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام  والمسلمین علی عباسی دبیر هفدهمین دوره جشنواره شیخ طوسی در کمیسیون علمی این جشنواره که بعد ازظهر امروز در تالار عارف الحسینی مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد گفت: جشنواره شیخ طوسی یکی از قدیمی ترین مسابقات علمی در بدنه حوزه است.

وی افزود: برگزاری سالانه جشنواره پژوهشی شیخ طوسی یکی از افتخارات المصطفی است که هر ساله با کیفیت بهتر برگزار شده و این رشد به دلیل همین استمرار در برگزاری و کیفیت افزایی بوده است.

وی با اشاره به موضوع ویژه این جشنواره گفت: امسال به جهت درگیری شدید دنیای اسلام با مسئله تکفیر، موضوع «تکفیر؛ زمینه ها، پیامدها و برون رفت ها» به عنوان موضوع جشنواره در نظر گرفته شده که این بخش ویژه همه ساله با توجه اهمیت آن در این جشنواره گنجانده می شود.

رئیس پژوهشگاه جامعة المصطفی  گفت: این موضوع به دلیل اهمیت این بحث و کشتار بی رحمانه مردم به بهانه واهی اسلام خواهی انتخاب شده است.

وی گفت:  مردم بسیاری هر روزه به واسطه تفکرات افراطی گروه های تکفیری جان خود را از دست می دهند و متاسفانه این جهالت ها آسیب های بسیاری به چهره دین وارد کرده است.

حجت الاسلام  والمسلمین عباسی بیان کرد: در کنار بحث‌های نظامی، حتما باید مراکز علمی و حوزه های علمیه شیعه و اهل سنت در مقابل این تهدیدها، از هر فرصتی برای نزدیکی بیشتر دلها استفاده کنند.

وی گفت: گروه های تکفیری بدلی منحرف از حاکمیت اسلام ناب هستند، تصریح کرد: دشمن برای اینکه حاکمیت سیاسی اسلام ناب را از مسلمانان بگیرد، به دنبال ایجاد انحراف در این مسیر است.

معاون پژوهش جامعة المصطفی خاطرنشان کرد: دشمن می خواهد به مسلمانان القا کند که اسلام از سیاست جداست و یا این‌که می گوید اسلام با سیاست آمیخته، لکن بدلی منحرف از اسلام سیاسی ارائه می دهد.

وی در پایان بر لزوم توسعه و گسترش روح پژوهش در دانش پژوهان این مرکز حوزوی تاکید کرد.

گفتنی است، پنجشنبه سی بهمن ماه ضمن برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی شیخ طوسی در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha