جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام فرخ فال

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: در حوزه های علمیه فعالیت های علمی بسیار فاخری انجام می‌شود و رساله‌های علمی، پایان نامه‌های قوی و متقن در عرصه‌های دینی ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال چهارشنبه شب در نشست مدیران مدارس حوزه علمیه استان قم اظهار داشت: صاحب اصلی حوزه علمیه امام زمان(عج) هستند و امروز اداره حوزه به مراجع به عنوان نمایندگان آن حضرت سپرده شده است.

وی با بیان این که، توفیقی نصیب ما شده تا در خدمت طلاب گرامی باشیم گفت: همه توفیق این کار را ندارند؛ لذا باید شاکر خداوند باشیم که این کار به دست ما و شما سپرده شده است.

مدیر حوزه علمیه استان  قم بیان کرد: امیرالمؤمنین(ع) به یکی از عوامل خود سفارش می‌کنند" در آنچه به عهده تو گذاشته شده است نگاهت به خدا باشد، ضوابط خشک مدیریت را با مهربانی و عطوفت نرم کن،  باید همه را به یک چشم نگاه کنی و نگذاری بد خواهان به تو امیدوار باشند."

وی خطاب به مدیران مدارس علمیه گفت، با ملایمت و مهربانی مدیریت کنیم، ولی در بعضی موارد قاطعیت داشته باشیم، در حوزه‌ کسانی را تربیت می‌کنیم که پرچم اسلام را بر دوش می‌گیرند و هر جا بروند مردم آنها را برای دینداری حجت می‌دانند.

این استاد حوزه عنوان کرد: کار در مدیریت حوزه و مدارس بسیار سخت است؛ ولی پناه بردن به وجود نازنین امام زمان(عج) راه را هموار و کار را آسان می‌کند.

مدیر حوزه علمیه استان قم بیان کرد: گزارش‌هایی که به رهبری و مراجع داده می‌شود در واقع گزارش کاری است که  مدیران مدارس انجام می‌دهند.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال با اشاره به برخی انتقادات به حوزه‌ و جایگاه علمی طلاب افزود: در حوزه، کارهای علمی بسیار و فاخری انجام می‌شود و اساتید و طلاب توانمندی حضور دارند و پایان نامه‌های بسیار خوب، متقن و علمی  ارائه می‌گردد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین، با اشاره به دیدار هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با آیت الله  العظمی سیستانی گفت: حضرت آیت الله سیستانی سفارش کردند ارتباط خود را با مراجع حفظ کنید.

مدیر حوزه علمیه استان  قم تاکید کرد: احترام به مراجع و رهبری و کسانی که خدمت گزار حوزه و  نظام هستند به کار ما برکت می‌دهد.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha