جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری

رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا گفت: بسياري از مسائل در دين ما وجود دارد كه متاسفانه در خصوص آن تبليغ نمي‌كنيم و بايد از ظرفيت مسجد در تبليغ دين استفاده كنيم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام و المسلمين ماندگاري امروز پنجشنبه (30 بهمن) در دومين همايش طرح آفاق انديشه كه با عنوان مسجد طراز اسلامي از سوی دبیرخانه کانون های مساجد استان قم برگزار شد، گفت: اگر روحانيت را طبيب بدانيم مسجد به عنوان درمانگاه و دارالشفا معرفي مي‌شود، طبيب سه نقش دارد، نخست پيشگيري، دوم درمان و سوم كنترل است.

وي گفت: مسجد بايد آموزش‌هايي را به مردم بدهد كه مردم نسبت به آسيب‌هاي احتمالي مقاوم باشند و مسجد علاوه بر اينكه نسبت به آسيب‌هاي احتمالي، انذار می‌کند به سرمايه‌گذاري‌هاي موجود در رفتارها بشارت می دهد.

این محقق حوزوی  گفت: اگر مسجد به خوبي عمل كند بايد آمار طلاق، فساد، ناهنجاري‌ها و.... پايين بياييد و اين اتفاق افتاده است و در بسياري از مساجد كه خوب عمل مي‌كند اين مسائل را ديده‌ايم.

حجت‌الاسلام و المسلمين ماندگاري با بيان اينكه مسجد بايد پيشگيري داشته باشد گفت: بسياري از مسائل در دين ما وجود دارد كه متاسفانه در خصوص آن تبليغ نمي‌كنيم و بايد از ظرفيت مسجد در تبليغ دين استفاده كنيم.

وي ادامه داد: مسجد پايگاه اطلاع رساني است و بايد از بلندگوهاي مسجد اخبار دين منتشر شود، بايد در مساجد ما مطالبي بیان شود كه مردم را جذب كند.

رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا گفت: دومين جايگاه مسجد درمان است و بايد به فكر درمان باشيم بسياري از مردم نياز دارند كه به فكر آنها باشيم و نياز به يك تيم داريم كه اين افراد را به مساجد كشانده و آنها را مسجدي كنيم.

حجت‌الاسلام و المسلمين ماندگاري بيان داشت: شاخصه سوم مسجد كنترل است و بايد مسجد اجازه ندهد كه مشكلات و ناهنجاري ها در جامعه زياد شود.

وي گفت: كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد بايد مشكلات فرهنگي محلات را دانسته و در كنترل مشكلات بكوشند و با برنامه‌ريزي دقيق در رفع مشكلات گام بردارند.

رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا گفت: بايد مردم را با مسجد مرتبط كنيم، مردم و مسئولان باور كنند كه بسياري از كارها را مي‌توان در مسجد انجام داد.

حجت‌الاسلام و المسلمين ماندگاري عنوان داشت: مسجد كاركردهاي بسياري دارد كه بايد در گام اول باور و اعتقاد به كار خودمان داشته باشيم و خودمان اهل مسجد باشيم.

وي تصريح كرد: مشكل ازدواج، اشتغال، مسائل اقتصادي، فرهنگي و.... بايد در مساجد برطرف شود و اين در بسياري از مساجد انجام شده كه بايد از آنها الگو بگيريم.

این محقق حوزوی با بيان اينكه بايد براي مسجد تبليغ كنيم گفت: بايد از مسجد دفاع كنيم و به عنوان يك پايگاه كه از اعتقادات مردم مراقبت مي‌كند، از آن دفاع كنيم.

حجت‌الاسلام و المسلمين ماندگاري بيان داشت: مسجد و كانون بايد «كانون تعاوني تقوا» باشد و تعاوني به اين معناست كه بايد همه حضور داشته باشند و همه با هم اگر باشند، كارها به نتيجه مي‌رسد.

وي گفت: در مسجد بايد روشنگري سياسي شود؛ اما كار سياسي نبايد انجام شود، مسائل اقتصادي بيان شود، اما نبايد بنگاه اقتصادي شود و بايد به اين كاركردهاي مسجد توجه داشته باشيم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha