جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فرخ فال

مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: باید بهترین های مدارس را برای تربیت و آشنایی با معارف اسلامی به حوزه معرفی کرد تا به برکت و دعای امام زمان(عج) کادرسازی قوی برای نظام و انقلاب انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال در نخستین همایش ائمه جماعات مدارس دوره متوسطه آموزش و پرورش اظهارداشت: امروز دین و آموزه های مکتب اهل بیت علیهم السلام نیاز به سرباز، محقق و دانش پژوه دارد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز روحانیون و ائمه جماعات مدارس، باید با تبلیغ و ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان و محصلان نخبه، آنان را نسبت به حوزه و فراگیری علوم و معارف اسلامی علاقه مند کنند تا همانطور که مرحوم علامه ها، ابن ادریس ها، محقق ها و قاضی ها، تشیع را امروز به دست ما رسانده اند، ما نیز با تربیت طلاب و فضلایی متعهد این پرچم اسلام و را به نسل آینده برسانیم.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز مدیران و مسئولان مدارس آموزشی ما تا مقطع دیپلم باید نسبت به تربیت نیرو برای اسلام، مذهب، انقلاب و نظام اهتمام جدی داشته باشند و بهترین های مدارس تحصیلی را برای تربیت و آشنایی با معارف اسلامی به حوزه معرفی کنند تا به برکت و دعای امام زمان(عج) کادرسازی قوی برای نظام و انقلاب انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که باید حوزه را به جامعه معرفی کرد تا جوانان بیشتری برای تحصیل به حوزه بیایند بیان داشت:  امروز عدم آگاهی و شناخت دانش آموزان و والدین آنها از اهمیت تحصیل در حوزه های علمیه وجود دارد که باید در معرفی حوزه بیشتر تلاش کرد.

مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان آیه 122 سوره توبه « وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِرُواْ كَآفَّةً فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَآئِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُواْ فِي الدِّينِ وَلِيُنذِرُواْ قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُواْ إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ» اظهارداشت: اینکه فلان روحانی در یک مدرسه وظیفه اقامه نماز دارد یا مبلغ است و به همین کار اکتفا کند؛ کافی نیست، هنر آن است که در تحقق آیه نَفر گام بردارد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha