جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ارزانی اصفهان

حوزه/ در نخستین کمسیون تخصصی همایش زباندانان حوزوی، بر ضرورت آشنایی مبلغین بین المللی با فرهنگ ملل و زبان های زنده دنیا و توسعه و تقویت زبان آموزی تاکید شد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی، عصر امروز در حاشیه برگزاری نخستین کمیسیون تخصصی همایش زبان دانان حوزوی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، گفت: همایش بزرگ زباندانان حوزوی دارای چهار کمیسیون تخصصی می باشد که یکی از کمیسیون ها، با عنوان "توسعه و تقویت زبان آموزی، راهکارها و موانع" در ساختمان امام حسین(ع) دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار گردید.

وی با اشاره به این که در این کمیسیون حدود 40 نفر از اندیشمندان، فرهیختگان و اساتید زبان شرکت کرده و از نقطه نظرات و مقالات علمی آن ها استفاده گردید، افزود: پس از نقد و بررسی و جمع بندی نظرات اعضای کمیسیون و مقالات، چکیده موضوعات مطرح شده، در همایش اصلی که هفتم اسفند ماه در شهر مقدس قم برگزار می گردد، ارائه خواهد شد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، با اشاره به فشردگی برنامه های کمیسیون و کمبود زمان، خاطر نشان کرد: آن دسته از اعضای کمیسیون که درجلسه امروز فرصت سخنرانی و ارائه دیدگاه هایشان فراهم نشد، تا روز یکشنبه، سوم اسفند ماه فرصت دارند تا نظرات خود  را به طور مکتوب ارائه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی با بیان اینکه مباحثی مطرح شده در کمیسیون را می توان به چند بخش تقسیم کرد، گفت: یکی از مباحث مطرح شده، درباره "افزایش انگیزه زبان آموزی" بود که راهکارهای مناسبی برای تقویت انگیزه طلاب مورد بررسی قرار گرفت.

وی، "زمان زبان آموزی" را یکی دیگر از محورهای کمیسیون اعلام کرد و افزود: در جلسه کمیسیون موضوعاتی  شامل "طلاب چه موقع اقدام به فراگیری زبان کنند"، "قبل از ورود یا حین ورود به حوزه علمیه به فراگیری زبان بپردازد و یا در سطوح عالی این آموزش را فرابگیرند"، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون "توسعه و تقویت زبان آموزی، راهکارها و موانع"،  با بیان این که "کارکرد زبان"موضوع دیگری بود که پیرامون آن بحث شد، ادامه داد: تعریف حوزه و دفتر تبلیغات از کارکرد زبان آموزی این است که طلاب زبان آموز در نهایت، بتوانند در به سه گرایش تبلیغ، ترجمه و یا تدریس زبان ورود کنند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان این که آشنایی با فرهنگ ملل بحث بسیار مهمی است که در این جلسه به آن اشاره شد، تصریح کرد: باید میان مراکز و نهادهای اعزام کننده مبلغین، همگرایی ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی  خاطرنشان کرد: "مدیریت و نظارت بر نهادهایی که در امر آموزش زبان به فعالیت می پردازند"، از دیگر مباحث مطرح شده در کمیسیون تخصصی "توسعه و تقویت زبان آموزی، راهکارها و موانع" بود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha