پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نواب

حوزه/رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: در ایران انتخابات برگزار می‌شود و مردم‌سالاری دینی جدیدی را تجربه می‌کند، ولی به این دلیل که منافع آمریکا را تضمین نمی‌کند برای سرکوب آن تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالحسن نواب در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به قیام مردم بحرین گفت: بی‌عدالتی در جامعه و نداشتن حقی مساوی با دیگران موجب می‌شود هر انسان آزاده‌ای از هر گروهی به پا خیزد تا از حق خود دفاع کند و مردم بحرین نیز که توسط یک گروه اقلیت مهاجر تحقیر می‌شدند و حق قانونی آن‌ها سلب می‌شد قیام کردند تا از حق خود دفاع کنند.

وی به حمایت کشورهای غربی که ادعای دموکراسی دارند از نظام آل خلیفه اشاره کرد و افزود: آمریکا و متحدان غربی‌اش در این موارد به صورت استاندارد دوگانه عمل می‌کنند، یعنی در جایی که به نفعشان باشد از حقوق بشر دفاع می‌کنند و در جایی که به نفعشان نباشد در مقابل سرکوب مردم مظلوم سکوت می‌کنند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: با اینکه در ایران انتخابات برگزار می‌شود و مردم‌سالاری دینی جدیدی را تجربه می‌کند، ولی به این دلیل که منافع آمریکا را تضمین نمی‌کند باید سرکوب شود و هر روز بهانه‌ای می‌آورند.

وی با اشاره به نقش موثر روحانیون در روند قیام مردم بحرین گفت: روحانیون در هدایت انقلاب بحرین نقش بسیار مهمی را دارند و موجب شده‌اند این قیام به صورت کاملاً مسالمت‌آمیز راه خود را ادامه دهد و مطمئناً موفق نیز خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین نواب تصریح کرد: این انقلاب راهش را خوب انتخاب کرده است و راهبردش خوب است؛ ولی نظام آل خلیفه با ستمگری بسیار و با کمک قدرت‌های منطقه‌ای مانند عربستان و کشورهای غربی دست به سرکوب مردم می زند.

وی ادامه داد: دولت بحرین به تنهایی قادر به استقامت در برابر مردم نیست و این نظام تنها با نفوذ عربستان و غربی‌ها بر سر کار مانده است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به دلایل وحشت عربستان از قیام مردم بحرین گفت: بحرین به عنوان پله اول برای عربستان است و اگر این پله شکسته شود حکومت سعودی‌ها نیز متزلزل خواهد شد.

انتهای پیام/313/30

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha