جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علی جنتی

حوزه/ امروز قرآن در ایران بر طَبَق کرامت و عزت قرار دارد و قرآن پژوهان، مفسران، حافظان، قاریان، ناشران و هنرمندان فراوان برای تشریح و تفسیر و نشر و طبع آن همت، بلند داشته و دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیامی به نهمین دوره مسابقات سراسری قرآنی مدهامتان که در اهواز برگزار شد، شناسایی استعدادهای برتر قرآنی کشور را از برکات برگزاری این جشنواره در دروه‌های گذشته عنوان کرده و توجه به قرآن راز پیشرفت ایران دانسته است.

متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قرآن، پرتویی از حسن ازلی و ابدی باری‌تعالی است که از هنگام نزول تاکنون همواره عالمان، محققان، مفسران و هنرمندان را مبهوت زیبایی‌های ظاهری و معنایی‌اش کرده است.

غواصان این دریای بی‌کران در این پهنه بی‌انتها گوهرهای فراوان یافته‌اند و از این بحر با برکت بهره‌ها برده‌اند و هرگاه در اعماق آن نگریسته‌اند جلوه و جمالی نو یافته‌اند.

امروز قرآن در ایران بر طَبَق کرامت و عزت قرار دارد و هزاران مرد و زن و کودک و نوجوان در این آستان به هوای کوی دوست، گام نهاده اند و قرآن پژوهان، مفسران، حافظان، قاریان، ناشران و هنرمندان فراوان برای تشریح و تفسیر و نشر و طبع آن همت، بلند داشته‌اند تا فرهنگ و هنر قرآنی در این سرزمین بالنده و باشکوه باشد و ایران را در میان ملل اسلامی سرافزار کند. خدای متعال را از این بابت شاکریم که ما را با قرآن مأنوس کرد.

مسابقات قرآنی، نه از برای رقابت بلکه همواره بهانه ای بوده است برای حضور، حضور آستان معبودی یگانه که با عبدش سخن می‌گوید و او را به راه راست و رستگاری رهنمون می‌کند.

مسابقات قرآنی مدهامتان با عنایت به سابقه و ترکیب هیئت داوران از مسابقات معتبر کشور به شمار می‌آید که در طول هشت دوره گذشته برکات بسیاری از جمله شناسایی استعدادهای برتر قرآنی کشور و همچنین، نقش آفرینی چهره های برتر کانونی در عرصه رقابت‌های بی المللی داشته است. همه این توفیق‌ها از برکات بیکران قرآن و عنایت ویژه صاحب آن است.

بر خود فریضه می دانم از تلاش های ارزنده میزبانان این مسابقات تشکر کنم و سعی شان را در این راه ارج نهم که خدمت به قرآن، خدمت به آستان پروردگار است و آنان که در خدمت به این کلام قدسی و جاودانی گام برمی‌دارند، اشراف و بزرگان امت اسلام‌ هستند و از این رو شایسته ارج و اکرام... .

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha