پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
9

حوزه/ رهبران زندانی جمعیت الوفاق، زندانیان بیان هستند و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط آنها شده است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سازمان عفو بین الملل از مسؤولان بحرین خواسته به حق آزادی برقراری تجمع ها و آزادی بیان احترام بگذارند. این درخواست سازمان عفو بین الملل پس از آن صورت می گیرد که دادگاه منامه جمعیت الوفاق را به عنوان برجسته ترین جمعیت معارض به اتهام تهدید مسالمت داخلی مورد پیگرد قضایی قرار داده است.

وزارت کشور بحرین خواستار انحلال و لغو فعالیت های جمعیت الوفاق شده بود.

مدیر کل اداره مبارزه با فساد و امنیت اقتصادی و الکترونیکی وابسته به وزارت کشور نیز گفته است این اداره در دوره اخیر، فعالیت جمعیت الوفاق را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی رصد کرده و متوجه شده الوفاق فعالیت های غیر قانونی زیادی را انجام می دهد که قابل مجازات قانونی می باشد.

سازمان عفو بین الملل با اشاره به بازداشت و محاکمه شیخ علی سلمان رهبر الوفاق به اتهام تلاش برای سرنگونی نظام و محاکمه جمیل خادم از سران دیگر الوفاق به خاطر تحریم انتخابات، این دو بازداشت و محاکمه را محکوم ساخته و تاکید کرده رهبران معارضان، زندانیان بیان هستند و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط آنها شده است.

عفو بین الملل افزوده است محاکمه این دو نفر نشان می دهد نظام به دنبال فرسایش بزرگ ترین قدرت معارض سیاسی است و از بحرین خواسته تمام تهمت های منسوب به رهبران الوفاق را پس بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha