جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهاب الدین حسینی - اوقاف آذربایجان شرقی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی از افتتاحیه مسابقات قرآنی تبریز با پیام آیت الله العظمی جوادی آملی و اختتامیه مسابقات با حضور یکی از مراجع عظام تقلید خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» تبریز، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، روز یکشنبه در نشست خبری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، ابراز داشت: مسابقات قرآن تبریز بزرگ ترین رویداد قرآنی و فرهنگی کشور است که نفرات برتر هر رشته به مسابقات بین المللی قرآن کریم راه پیدا می کنند.

وی با اعلام شرکت470 نخبه قرآنی در این دوره از مسابقات، ادامه داد: آیین افتتاحیه مسابقات، صبح روز چهارشنبه، 6 اسفند با پیام تصویری آیت الله  العظمی جوادی آملی، در سالن اجتماعات مصلی امام خمینی(ره) برگزار می شود و در تلاش هستیم تا دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم حضور یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: مراسم اختتامیه مسابقات نیز 11 اسفند ماه با حضور یکی از مراجع عظام تقلید و تجلیل از نفرات برگزیده برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی با اشاره به حاشیه مسابقات قرآن کریم خاطرنشان کرد: همایش استاد شهریار و قرآن 7 اسفند و همایش علامه طباطبایی و قرآن نیز روز 10 اسفند برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با مراسم اختتامیه مسابقات نیز دانشکده علوم قرآنی تبریز به طور رسمی افتتاح می شود؛ این دانشکده از مهرماه سال جاری در رشته های میان رشته ای اقدام به پذیرش دانشجو کرده است.

حجت الاسلام حسینی همچنین از برگزاری محافل قرآنی خبر داد و عنوان کرد: تاکنون بیش از 120 محفل قرآنی با حضور قاریان برجسته کشوری در سطح استان آذربایجان شرقی برگزار شده و احمد شهات، قاری مصری نیز به مدت 10 روز به تلاوت قرآن می پردازد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در پایان گفت: نمایشگاه عملکرد موسسات قرآنی و امور قرآنی استان نیز در حاشیه برگزاری این مسابقات، با 46 غرفه برپا می شود.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha