جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام هادی حسینخانی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه های علمیه با ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت، از برگزاری طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری در 220 مدرسه علمیه کشور خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین هادی حسینخانی، امروز در دیدار کارکنان معاونت تهذیب با آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه، با ارائه گزارشی  از فعالیت های معاونت تهذیب حوزه، اظهارداشت: در بخش تریبت اخلاقی که از جمله اصلی ترین ماموریت های معاونت است، اقدامات بسیار خوبی در حال انجام است که از جمله آن می توان به طرح تربیت توحیدی اشاره کرد؛ این طرح از مدتها پیش آغاز شده و هم اکنون در مراحل نهایی است.

وی افزود: در این طرح همه مدارس علمیه تحت اشراف برنامه ای واحد  بر مدار توحید جهت دهی می شوند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه گفت: معتقدیم اگر فضای مدارس توحیدی باشد، قطعا در رفتار  و منش طلاب تاثیر خواهد گذاشت.

وی، تشکیل حلقات تربیتی را از دیگر برنامه های این بخش عنوان و بیان داشت: در این طرح نیز به گونه ای برنامه ریزی شده که طلاب از همان بدو ورود به مدرسه علمیه در قالب گروه های 10تا 15 نفره تحت اشراف یک مربی ساماندهی شده و برنامه های فرهنگی و تربیتی اجرا و رصد گردد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی، ساماندهی امور اعزام اساتید اخلاق، برگزاری منسجم و منظم طرح میثاق طلبگی، طرح قله های تهذیب با هدف معرفی بزرگان اخلاقی حوزه به عنوان یکی از مطالبات رهبری را از دیگر برنامه های این معاونت برشمرد و گفت: از دیگر برنامه های این معاونت ساماندهی امر تلبس است که در قالب سامانه تلبس انجام شده و از زمان اجرای این طرح، با استقبال بسیار خوب طلاب مواجه شده ایم؛ هم چنین برای طلاب تازه ملبس شده  به همراه خانواده هایشان اردویی فرهنگی و تربیتی با همکاری مرکز خدمات در مشهد در نظر گرفته شده است که این امر استقبال طلاب از امر تلبس را دو چندان کرده است.

وی  اشاره ای نیز به برنامه  های دفتر قرآن و عترت این معاونت کرد و گفت:  راه اندازی مدارس قرآنی، برگزاری دوره های تربیت مربی قرآن،نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به صورت استانی و کشوری ، اصلاح قرائت طلاب، طرح هر روز با قرآن و مسابقات قرآن و حدیث  از جمله برنامه های این دفتر می باشد.

این استادحوزه، برگزاری برنامه های مشاوره ای و کارگاه های آموزشی برای طلاب در زمینه های مختلف تحصیلی، ازدواج، خانواده و ...را از دیگر برنامه های این معاونت اعلام و در خصوص برنامه های دفتر امور فرهنگی اذعان داشت:  برنامه ریزی برای  تاسیس رشته مدیریت تربیت فرهنگی و ایجاد کانون ها و انجمن های فرهنگی از جمله برنامه های این بخش است.

وی به برگزاری طرح مطالعات شهید مطهری در مدارس علمیه سراسر کشور هم اشاره و یادآور شد:  هم اکنون در 220 مدرسه علمیه کشور این طرح در حال اجرا می باشد؛ هم چنین در طول تابستان نیز این طرح به صورت فشرده برای طلاب برگزار می گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha