شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
78

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم در این دیدار از فرمانده نظامیان آمریکا خواست در مورد گزارش های رسانه ها مبنی بر ارسال تجهیزات کمکی برای داعش توسط هواپیماهای آمریکا توضیح دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم روز یکشنبه در دفتر خود در بغداد، ژنرال لوید آستن فرنده نظامیان آمریکا در عراق و هیئت همراه وی را به حضور پذیرفت.

سید عمار حکیم در این دیدار از فرمانده نظامیان آمریکا خواست در مورد گزارش های رسانه ها مبنی بر ارسال تجهیزات کمکی برای داعش توسط هواپیماهای آمریکا توضیح بدهد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ا تاکید کرد که آمریکا باید نقش مؤثرتری برای از بین بردن داعش ایفا کند و از آستین خواست در مورد ارسال تجهیزات برای داعش توسط هواپیماهای آمریکایی توضیحاتی ارائه کند.

از سوی دیگر آستن، در سخنان خود هرگونه تماس میان نیروهای آمریکایی و داعش و ارسال کمک توسط هواپیماهای آمریکا برای داعش را انکار کرد و تاکید کرد تنها راه برخورد با داعش، از بین بردن آنها می باشد.

طرفین در این دیدار همچنین درباره تحولات امنیتی منطقه و اتفاقات لیبی و یمن و بحرین بحث و گفتگو کردند.

در بیانیه مجلس اعلای اسلامی به مناسبت این دیدار آمده سید عمار حکیم، پیش از این نیز در دیدار با ماکورک، معاون وزیر خارجه آمریکا و استوارت جونز سفیر آمریکا در بغداد بر اهمیت هم افزایی تلاش ها برای از بین بردن داعش تاکید کرده بود.

لازم به ذکر است حضور نیروهای نظامی آمریکا در عراق به ویژه در مناطق نظامی این کشور موجب سوء ظن هایی در مورد ارسال سلاح و مهمات برای تروریست های داعش توسط این نیروها شده، اما سفارت آمریکا و مسؤولان واشنگتن بارها این واقعیت را تکذیب کرده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha