جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بازدید مجمع

حوزه/ رئیس و اعضای هیات رئیسه مجمع نمایندگان طلاب با حضور در محل خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه از نزدیک در جریان روند اطلاع رسانی در حوزه علمیه قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این هیأت پس از بازدید از بخش های مختلف هفته نامه افق حوزه و خبرگزاری حوزه در نشست با مدیرعامل و سردبیران این رسانه نحوه تعامل مجمع با رسانه حوزه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد ضمن ابراز خرسندی از حضور حوزه در عرصه اطلاع رسانی نوین گفت: تلاش های صورت گرفته در خصوص اطلاع رسانی، حوزه را به راه اندازی و ایجاد شبکه ماهواره ای نزدیک کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب در ادامه با ارائه گزارشی از آنچه تاکنون در دور جدید مجمع نمایندگان طلاب اتفاق افتاده گفت: این مجمع حلقه وصل بدنه حوزه با بزرگان و سیاست گذاران حوزه علمیه می باشد.

وی افزود: اعضای مجمع به عنوان نمایندگان طلاب افرادی فرهیخته، تحصیل کرده و مسلط بر مباحث علمی و درون حوزوی هستند که با شناخت عمیق از نقاط قوت و ضعف حوزه جهت تسهیل تصمیم گیری سیاست گذاران حوزه به تناسب خواسته های طلاب و روحانیون نقش مؤثری را ایفا می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد ادامه داد: مجمع نمایندگان با عضویت 202 نماینده در نشست های عمومی و نیز کمیسیون های تخصصی خود، ظرفیت مشورتی بسیار مناسب و مطلوبی را ایجاد کرده و می تواند در تحول نظام آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رفاهی طلاب مثمرثمر باشند.

*عضویت اساتید سطح بالا در مجمع

رئیس مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: اعضای مجمع از لحاظ توانایی های علمی و مشورتی در سطح بالایی قرار دارند؛ به گونه ای که تعدادی از آنان از اساتید دروس خارج فقه و اصول و بیش از 60 نفر از آنان از اساتید سطح عالی و نیز پژوهشگران و نویسندگان و اساتید مدارس می باشند و این ظرفیت می تواند در ساماندهی امور طلاب تأثیرگذار باشد.

*حضور مجمع در جلسات طرح و برنامه شورای عالی حوزه

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با اعضای محترم شورای عالی، مدیر و دفاتر بیوت مراجع، مصوبات این مجمع در جلسات جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه حائز اهمیت است؛ به گونه ای که در دور جدید رئیس مجمع نمایندگان به عنوان عضوی از شورای طرح و برنامه شورای عالی در جلسات حضور مستمر دارد.

*اهتمام به اطلاع‌رسانی

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با بیان این که متاسفانه در گذشته پیرامون بحث اطلاع رسانی مجمع کار چندانی صورت نگرفته و حتی برخی از بزرگان شناخت دقیقی از جایگاه حقیقی و حقوقی آن نداشته؛ گفت: از سال گذشته تاکنون رایزنی های مختلفی با نهادها و بزرگان حوزه پیرامون جایگاه حقیقی مجمع صورت گرفته و از این به بعد نمایندگان طلاب در بسیاری از امور جاری فرهنگی، علمی، سیاسی و اجتماعی استان ها و شهرستان های تابع خود اظهار نظر نموده و ورود آنان به این مباحث مورد اقبال مسئولان قرار گرفته است.

*یادگار ارزشمند امام خمینی در حوزه

رئیس مجمع نمایندگان طلاب با بیان اینکه این مجمع آخرین دستور امام در خصوص امور حوزه ها بوده و به گونه ای شجره طیبه ای است که از بنیانگذار جمهوری اسلامی به یادگار مانده است گفت: می طلبد علما، مراجع، طلاب، روحانیون و مدیران حوزه با نگاه ویژه به منتخبان طلاب و روحانیون، این مهم  را در تصمیم گیری های کلان بیش از گذشته سهیم نمایند.

*تشکیل 12 اتاق فکر مشورتی

وی خاطرنشان ساخت: برای اینکه بتوانیم آرا و نظرات طلاب و روحانیون جوان را بررسی و در نهایت در قالب طرح به نهادهای بالادستی ارائه نماییم، 12 اتاق فکر در موضوعات مختلف تشکیل داده و شرح وظایف هرکدام از آنها را تعریف کرده ایم.

*تدوین شرح وظایف نمایندگان

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد افزود: یکی از خلأهای مهم مجمع، عدم شرح وظایف نمایندگان طلاب و حوزه مسئولیت آنان بود که در دور جدید با نشست های متوالی، شرح وظایف و حوزه کاری نمایندگان در حال تدوین و تصویب است و امیدواریم با تدوین آن، جایگاه حقوقی نمایندگان برای مسئولان حوزوی و غیرحوزوی مشخص شده و نمایندگان طلاب به عنوان کسانی که می توانند دغدغه های طلاب و مسئولان را مطرح کنند شناخته شوند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب تصریح کرد: هنوز در ابتدا راه بوده و اعتقاد داریم، با تقویت این نهاد مشورتی می توان بسیاری از طرح های بزرگ در حوزه را عملیاتی نمود که نقش رسانه حوزه در جهت تحقق این اهداف تأثیرگذار خواهد بود.

*آمادگی رسانه حوزه برای تعامل خبری

در ادامه این نشست، حجت الاسلام والمسلمین مولایی مدیرمسئول خبرگزاری و هفته نامه افق حوزه، آمادگی این رسانه را برای تعامل با مجمع نمایندگان طلاب به عنوان پل ارتباطی میان طلاب و روحانیون با مسئولان حوزه اعلام نمود.

وی گفت: ظرفیت مجمع در تحقق طرح های بزرگ تحول گرایانه بسیار بالاست و انتظار می رود این مهم توسط مجمعی که منتخبان آن از نخبگان و نظریه پردازان هر منطقه می باشند انجام شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha