جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام فرحانی معاونت آموزش

حوزه/ معاون طلاب و امور حوزه های علمیه گفت: ظرفیت سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه بیش از 18 هزار نفر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اینکه دوره جدید پذیرش حوزه های علمیه از چهارم بهمن ماه سال جاری آغاز شده است، اظهار داشت: کیفی کردن پذیرش درکشور، سیاست امسال معاونت آموزش حوزه های علمیه است.

وی با بیان این مطلب که به 420 مدرسه علمیه در سراسر کشور مجوز پذیرش طلبه اعطاء شده است، ابراز داشت:

18 هزارو 128 نفر، ظرفیتی است که امسال برای پذیرش در حوزه های علمیه در نظر گرفته ایم که 14 هزارو 460 نفر آن مربوط به 328 مدرسه علمیه بلند مدت و 2 هزارو 270  نفر برای 52 مدرسه علمیه سفیران هدایت می باشد.

معاون آموزش  و امور حوزه های علمیه یادآور شد: یک هزارو 398  نفر نیز ظرفیت پذیرش 40 مدرسه علمیه استان قم می باشد.

معاون  آموزش و  امور حوزه های علمیه با بیان این مطلب که ستادهای تبلیغاتی خود را در سراسر کشور فعال کرده ایم، خاطرنشان ساخت: حضور در مدارس و مساجد سراسر کشور، از جمله مباحثی است که توسط مبلغین در حال انجام می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی تصریح کرد: با توجه به کاهش جمعیتی در کشور، ما در پذیرش حوزه های علمیه کاهش جذب نداشته و سالانه تمام ظرفیت کامل می شود.

معاون آموزش حوزه های علمیه  با بیان این که تاکنون بیش از 6 هزار نفر در سامانه پذیرش، ثبت نام کرده انداظهار داشت: علاقمندان برای ثبت نام می توانند تا تاریخ 15فروردین 1394 به سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه مراجعه نمایند.

معاون طلاب و امور حوزه های علمیه در پایان گفت: آزمون پذیرش حوزه های علمیه 28 فروردین ماه سال 1394 ساعت 9 صبح در مدیریت های استانی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha